Kia

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( ) Karnawał już w lipcu?



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( ) Kia - wiadomości i ciekawostki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Moto T@rget

Auto Maniak



Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 1525


Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 26 Cze 2006, 22:45
Temat postu:

Karnawał już w lipcu?


Nowy Carnival - atrakcyjny, wysokiej klasy minivan już za miesiąc w sprzedaży.



Kontynuując największą w historii ofensywę produktową firma Kia Motors Corporation wprowadza całkowicie nowego Carnivala. Samochód ma się pojawić na europejskich rynkach w lipcu bieżącego roku. Stworzony w ośrodkach badawczo-rozwojowych w Niemczech, USA i Korei Carnival to kolejny produkt w odnowionej w ciągu ostatnich lat gamie modeli koncernu Kia.



Zaprojektowany i skonstruowany przez zespoły projektantów Kia w Korei, Stanach Zjednoczonych i Niemczech nowy Carnival (w niektórych krajach pojawi się jako Sedona) wzmocni pozycję marki w segmencie MPV. Nowy Carnival będzie w zależności od wersji dostępny z elektrycznie rozsuwanymi tylnymi drzwiami i podnoszoną elektrycznie klapą bagażnika.



Aby zapewnić swemu minivanowi jak największe powodzenie u klientów w Europie, Kia zdecydowała się na zaprojektowanie całego samochodu od podstaw. Uwzględniając opinie konsumentów, stworzono nie jedną, lecz dwie wersje nowego Carnivala: na rynki USA, Korei i niektórych innych państw przeznaczono model o szerokim rozstawie osi i długości nadwozia 5,1 metra, podczas gdy w europejskiej sprzedaży pojawi się model o mniejszym rozstawie osi i długości nadwozia 4,8 metra.

Mimo że w pojeździe widać rozwinięcie motywów stylistycznych poprzednika, nie przeniesiono do niego ani jednego panelu z wcześniejszej wersji. Dzięki wysmukleniu sylwetki uzyskano korzystniejszą charakterystykę aerodynamiczną pojazdu.



Na rynku polskim klienci będą mogli wybrać jedną z dwóch wersji wyposażenia (Tour

lub Freedom) i jeden z dwóch kolorów wnętrza - beżowy i jasno-szary. Pod maską nowego Carnivala znajdzie się zmodernizowana, 4-cylindrowa jednostka wysokoprężna 2.9 CRDi. W Europie nowy Carnival będzie objęty trzyletnią gwarancją bez limitu kilometrów, trzyletnim okresem bezpłatnej pomocy drogowej oraz sześcioletnią gwarancją na korozję perforacyjną.


Kolejne wyzwanie w walce o prymat w segmencie minivanów

Nowy Carnival jest produkowany w koreańskiej fabryce koncernu - Sohari obok popularnego sedana Rio i modeli z nadwoziem typu hatchback. Wersja z dużym rozstawem osi (3020 mm) zdobyła już szerokie uznanie wśród klientów na rynku północnoamerykańskim. Wprowadzając krótszą wersję Carnivala, Kia ma zamiar podjąć podobne wyzwanie w europejskim segmencie samochodów wielofunkcyjnych.



W powszechnej ocenie nowy Carnival ma wszelkie szanse, aby osiągnąć status jednego z najczęściej kupowanych samochodów marki Kia w Europie i na świecie. Plany produkcji przewidują roczną sprzedaż zarówno wersji LWB (duży rozstaw osi), jak i SWB (mały rozstaw osi) powyżej 200.000 pojazdów, z czego do 35.000 aut ma znaleźć nabywców w Europie. Zeszłoroczny łączny wynik sprzedaży modelu Kia Carnival na rynkach europejskich wyniósł 25.139 pojazdów.



Funkcjonalność

Dzięki optymalnemu wykorzystaniu możliwości, jakie oferuje szersza kabina, siedem oddzielnych foteli nowego Carnivala jest teraz montowanych w układzie 2+3+2 (w poprzednim modelu stosowano układ 2+2+3), zapewniając każdemu kierowcy i pasażerowi, bez względu na wzrost i tuszę, doskonałe warunki podróżowania. Regulowane wielokierunkowo przednie fotele dysponują siedziskami o szerokości 530 mm i oparciami o szerokości 520 mm. Szerokość siedzisk zewnętrznych foteli drugiego rzędu oraz foteli trzeciego rzędu wynosi 500 mm, zaś szerokość oparć tych foteli - 480 mm. Siedzisko i oparcie środkowego fotela w drugim rzędzie są nieco węższe - ich szerokość wynosi 460 mm.


Fotele drugiego i trzeciego rzędu można osobno przesuwać do przodu i do tyłu, składać oraz wymontowywać. Funkcjonalność wnętrza Carnivala podkreśla stosunkowo lekka konstrukcja foteli, ułatwiająca konfigurowanie ich położenia. Wymontowanie foteli trzeciego rzędu pozwala wygospodarować przestrzeń bagażową o długości 967 mm i pojemności 1485 litrów. Te wartości wzrastają odpowiednio do 1813 mm i 3423 litrów po wymontowaniu dodatkowo trzech foteli drugiego rzędu.


Zwiększenie gabarytów nowego modelu (szerokości o 40 mm i wysokości o 25 mm) przełożyło się na liczne korzyści dla użytkowników, mimo znacznego skrócenia nadwozia (o 120 mm) i niewielkiego zmniejszenia rozstawu osi (o 15 mm). Główną rolę w zmniejszeniu długości nadwozia odegrało skrócenie tylnego nawisu o 95 mm.


Większy przekrój poprzeczny kabiny nowego Carnivala w czytelny sposób przekłada się na zwiększenie miejsca nad siedziskami oraz w okolicach barków we wszystkich trzech rzędach foteli. Ilość miejsca na nogi jest zbliżona do oferowanej w porównywalnych pojazdach tej klasy. Mimo że rozstaw osi zmniejszono w porównaniu z poprzednim modelem, 2890 mm to i tak więcej niż 2832 mm Peugeota 807, 2803 mm Renault Espace, 2878 mm Chryslera Voyagera czy 2835 mm Forda Galaxy.


Dostęp do foteli trzeciego rzędu znacznie ułatwiają szerokie odsuwane drzwi. Dodatkowo oba zewnętrzne fotele drugiego rzędu można złożyć i przesunąć do przodu, dzięki czemu z każdej strony uzyskuje się przejście o szerokości co najmniej 320 mm.


W modelach przeznaczonych do sprzedaży w Europie wszystkie siedem foteli standardowo wyposażono w ręcznie regulowane zagłówki. Aktywne zagłówki przednich foteli znajdą się w wyposażeniu standardowym. Podczas zderzenia tylnego aktywne zagłówki przesuwają się do przodu, minimalizując ryzyko uszkodzenia kręgosłupa podróżującej w fotelu osoby.


Wykorzystując najlepsze doświadczenia z zakresu ergonomiki, wszelkie przełączniki i wskaźniki rozmieszczono tak, aby zapewnić kierowcy optymalną kontrolę nad pojazdem, maksimum komfortu oraz minimum wysiłku i zmęczenia. Dobrze leżąca w dłoniach, czteroramienna kierownica z możliwością regulacji osiowej elegancko komponuje się z panelem wskaźników.


Czytelne analogowe zegary pokazują prędkość jazdy, prędkość obrotową silnika, ilość paliwa w zbiorniku i temperaturę cieczy chłodzącej. W standardzie dostępny jest komputer pokładowy wyświetlający szereg informacji, między innymi średnią prędkość jazdy, przejechaną odległość, ilość paliwa w zbiorniku oraz odległość możliwą do przejechania z wykorzystaniem paliwa dostępnego w zbiorniku.


Niezależne przełączniki wycieraczek i świateł usytuowano przy kolumnie kierownicy. Wycieraczki mogą pracować w dwóch trybach pracy ciągłej i dodatkowo w trybie pracy przerywanej z regulowanym odstępem między kolejnymi cyklami pracy. Reflektory są standardowo wyposażane w ręcznie sterowany elektroniczny mechanizm poziomujący.


Dwa panele przełączników w podłokietniku drzwiowym kierowcy umożliwiają elektryczne regulowanie ustawień fotela w 8 płaszczyznach (wersja Freedom), elektryczne sterowanie czterema szybami, dwoma lusterkami zewnętrznymi i dwoma bocznymi tylnymi szybami. Dla zwiększenia komfortu obsługi układ sterowania szybą kierowcy wyposażono w funkcję AUTO, która umożliwia opuszczanie lub podnoszenie szyby bez konieczności przytrzymywania przełącznika.


W standardzie klient znajdzie także system automatycznej klimatyzacji dwustrefowej dla przednich foteli, umożliwiający ustawienie wartości temperatury i natężenia nawiewu powietrza osobno dla kierowcy i pasażera. We wszystkich wersjach nowego Carnivala w przemyślany sposób rozmieszczono wyloty nawiewów ciepłego powietrza oraz otwory wentylacyjne, aby osobom zajmującym fotele drugiego i trzeciego rzędu również zapewnić komfortowe warunki podróży. Modele z automatyczną klimatyzacją wyposażono w panel sterowania zainstalowany w tylnej części pojazdu, który pozwala pasażerom wybrać temperaturę i natężenie nawiewu w wybranym miejscu w zależności od bieżących potrzeb.


Zgodnie z tym, czego można oczekiwać w 7-osobowym pojeździe, w przestronnym wnętrzu nowego Carnivala rozmieszczono siedem różnych schowków. U podstawy środkowej konsoli znajduje się składany uchwyt na kubek oraz schowek na monety i płyty CD. W desce rozdzielczej przed pasażerem umieszczono pojemny, dwuczęściowy, podświetlany schowek podręczny. Między przednimi fotelami znajduje się duża konsola podłogowa z półką na drobne przedmioty i czterema uchwytami na kubki, którą można przesuwać do przodu i do tyłu o 80 mm. W schowku sufitowym znajduje się kieszeń na okulary. W obydwu przednich drzwiach znajdują się obszerne kieszenie z uchwytami na butelki. Dodatkowe uchwyty na butelki wkomponowano w boczne panele ozdobne po bokach foteli drugiego rzędu. W bocznych panelach przy fotelach trzeciego rzędu usytuowano zamykane od góry schowki z uchwytami na kubki.



Stylistyka

W odpowiedzi na opinie i uwagi klientów na temat poprzedniego modelu, nowy Carnival został zaprojektowany i skonstruowany od podstaw. Oferuje teraz europejskim nabywcom większą moc, lepsze osiągi i prowadzenie, większą kulturę jazdy, bardziej funkcjonalne wnętrze, wyższy komfort podróżowania, mniejsze zużycie paliwa, a także współczesną stylistykę nadwozia i wnętrza - w bardziej kompaktowym opakowaniu.


Linie przedniej części nadwozia są odważniejsze, przejrzystsze i przydają pojazdowi uroku obieżyświata. Profil ujawnia bardziej stromo opadającą pokrywę komory silnika i przesuniętą do przodu dolną krawędź przedniej szyby, dzięki czemu jej powierzchnia wznosi się łagodniej w kierunku wyżej poprowadzonej linii dachu. Większe obręcze kół z osadzonymi na nich oponami doskonale komponują się z subtelnie wyprofilowanymi błotnikami. Obrys tylnych paneli nadwozia oraz klapy bagażnika jest ostrzejszy i bardziej stateczny. Takie wrażenie potęgują szerzej rozstawione, duże koła, jakby wypchnięte na boki przez masywną, stabilną, zdecydowaną sylwetkę samochodu.


Przystępując do prac, zespół projektantów Kia wyznaczył sobie za cel stworzenie modelu o harmonijnych proporcjach, wyrazistszym przodzie z dzieloną osłoną chłodnicy, dynamiczniejszym, przejrzystszym profilem i statecznym, lekko sportowym tyłem - wszystko z dochowaniem wierności podstawowym cechom nowoczesnego minivana.


Przeprowadzone w Europie badania konsumenckie dowiodły, że obecnie większość użytkowników samochodów klasy MPV preferuje modele krótsze i zwrotniejsze, pod warunkiem zachowania układu z siedmioma miejscami siedzącymi. Nowy Carnival jest więc teraz wyższy (o 25 mm) i szerszy (o 40 mm).


Klatka nadwozia skonstruowana przez inżynierów Kia dla nowego Carnivala jest mimo większych gabarytów sztywniejsza i bardziej wytrzymała od stosowanej we wcześniejszym modelu. Warto dodać, że opisywane właściwości uzyskano bez zwiększania masy konstrukcji. Krytyczne pod względem obciążeń elementy surowej formy nadwozia, m. in. przednią przegrodę kabiny, wykonano ze stali o podwyższonej wytrzymałości w celu zwiększenia sztywności konstrukcji i jej odporności na działanie sił skręcających.


Aby ograniczyć zużycie paliwa, silnik, skrzynie biegów i zawieszenie objęto programem "odchudzania". Dzięki temu, na przykład, wykonana w technologii hydroformowania przednia część ramy pomocniczej jest o 2,5 kg lżejsza od stalowej ramy wykonanej z tłoczonych profili stosowanej w poprzednim modelu.


Inżynierowie Kia stworzyli nadwozie, którego charakterystyka przewyższa założone w projekcie wymagania konstrukcyjne w zakresie wytrzymałości na działanie sił skręcających i zginających.


Konstrukcja nadwozia zapewnia spełnienie zarówno najwyższych standardów z zakresu bezpieczeństwa, jak i praktycznych wymogów dotyczących stosowania wytrzymałych i jednocześnie lekkich rozwiązań, które pozwalają myśleć o ograniczeniu lub zmniejszeniu zużycia paliwa. W oparciu o analizę elementów skończonych wykonaną przy użyciu nowoczesnych superkomputerów przeprowadzono szereg symulacji zderzeniowych, które umożliwiły zaprojektowanie optymalnej konstrukcji.


Mimo że nawis przedni nowego Carnivala skrócono o 5 mm, wytrzymałość zderzeniowa została znacznie zwiększona. Zaadoptowanie nowego typu przedniego zawieszenia wykorzystującego kolumny McPhersona w połączeniu z nową ramą pomocniczą pozwoliło projektantom Kia na nowo opracować konstrukcję przedniego nadwozia, aby zapewnić efektywniejsze rozprowadzanie energii zderzenia.
_________________
Moto T@rget - agencja informacyjna
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( ) Kia - wiadomości i ciekawostki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( ) Kia - wiadomości i ciekawostki


KiaPro_cee'd

91 900

2020r.

23 500 km

wielkopolskie

KiaCee'd

44 777

2014r.

93 000 km

pomorskie

KiaOptima

50 900

2017r.

226 500 km

wielkopolskie

KiaSportage

99 900

2019r.

56 000 km

śląskie

KiaSportage

89 900

2020r.

17 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System