Kia

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Kia Sportage ) Przy cieplym silniku gasnie na wolnych obrotach



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mlerto

Debiutant



Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chojnów
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 16v 95
Piwa: 0/4
Wysłany: Wto 07 Lip 2009, 11:13
Temat postu:

Przy cieplym silniku gasnie na wolnych obrotach


Witam prosze o porade mianowiecie mam problem z silnikiem jak przy nagrzaniu schodzi na niskie obroty wystepuje motyw dlawienia sie bez dodana gazu opornia wraca do swoich obrotow.Wymienielem swiece przyczym na 4-ta swieca od dolu byla zalana olejem.Zanim dam do mechanika chcialbym poradzic sie was.Zastanawielem sie nad sonda lambda ale nie pali sie kontrolka od katalizatora.Moze to wina akumulatora bo wiem ze jest troche padniety ale niewiem czy to z tym idzie bo to w sumie alternator swoja powinnosc pozniej czyni.Albo moze zwyczejnie wymienic filtr paliwa ??? Pozdrawiam
Powrót do góry
Kwadi

Stały Bywalec



Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: VB
Piwa: 30/3
Wysłany: Wto 07 Lip 2009, 19:03
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) Przy cieplym silniku gasnie na wolnych obrotach


witam.

Moje porady :

1. Gaśniecie

* obstawiam silniczek krokowy - który reguluje bieg jałowy po wyłączeniu się ssania - zazwyczaj wystarczy czyszczenie

* ładowanie też może być przyczyna - radze sprawdzić miernikiem na wolnych obrotach

2. Filtry polecił bym mimo to wymienić.

3. Z tą świecą zapłonową u mnie było podobnie. Musisz rozebrać to wszystko co się znajduje nad pokrywa zaworów i wymienić uszczelkę pokrywy zaworów. W komplecie powinno być do uszczelki 15 takich podkładek gumowo - metalowych. Polecam również (jak producent) wszystko dodatkowo uszczelnić sylikonem wysokotemperaturowym olejoodpornym.
Powrót do góry
mlerto

Debiutant



Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chojnów
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 16v 95
Piwa: 0/4
Wysłany: Wto 07 Lip 2009, 22:05
Temat postu:

odp


Dzięki wielkie za poradę.Pytanie jeszcze gdzie znajduje się ten silniczek krokowy a jeżeli masz może schemat silnika to bym był wdzięczny bo jak kupowałem to nie dostałem książeczki.Pozdrawiem
Powrót do góry
Kwadi

Stały Bywalec



Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: VB
Piwa: 30/3
Wysłany: Sro 08 Lip 2009, 18:45
Temat postu:

Re: odp


mlerto napisał:
Dzięki wielkie za poradę.Pytanie jeszcze gdzie znajduje się ten silniczek krokowy a jeżeli masz może schemat silnika to bym był wdzięczny bo jak kupowałem to nie dostałem książeczki.Pozdrawiem


Jak otworzysz maskę i staniesz przed autem to silniczek znajduje sie po lewej stronie na wysokości kolektora ssącego - taki okrągły przedmiot z podpięta wtyczka z lewej strony - do niego przychodzą dwa gumowe węże z układu dolotowego.

Wyjmij go i te dwa węże - niezbędne są kombinerki - i wyczyść wszystko dokładnie wewnątrz.

Tu jest fota:

http://www.allegro.pl/item673769524_silniczek_krokowy_kia_sportage_97.html
Powrót do góry
mlerto

Debiutant



Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chojnów
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 16v 95
Piwa: 0/4
Wysłany: Sro 08 Lip 2009, 20:35
Temat postu:

odp


Dzięki wielkie.Pozdrawiam.Napisze co było
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 08 Lip 2009, 20:35
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
mlerto

Debiutant



Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chojnów
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 16v 95
Piwa: 0/4
Wysłany: Nie 19 Lip 2009, 15:52
Temat postu:

odp


Przyczyną okazał się zwyczajnie filtr paliwa
Powrót do góry
Kwadi

Stały Bywalec



Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: VB
Piwa: 30/3
Wysłany: Czw 23 Lip 2009, 17:26
Temat postu:

Re: odp


mlerto napisał:
Przyczyną okazał się zwyczajnie filtr paliwa


Dlatego trzeba filtry wymieniać regularnie Wink
_________________
Jeśli jakoś Ci pomogłem, postaw "Piwo" Smile
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
mlerto

Debiutant



Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chojnów
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 16v 95
Piwa: 0/4
Wysłany: Nie 09 Sie 2009, 10:51
Temat postu:

odp


Niestety problem powrócił.Lewe powietrze tez może być przyczyną ???
Powrót do góry
Kwadi

Stały Bywalec



Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: VB
Piwa: 30/3
Wysłany: Pon 07 Wrz 2009, 19:07
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) Przy cieplym silniku gasnie na wolnych obrotach


Poradziłeś sobie już z tą awarią ??
_________________
Jeśli jakoś Ci pomogłem, postaw "Piwo" Smile
Powrót do góry
mlerto

Debiutant



Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chojnów
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 16v 95
Piwa: 0/4
Wysłany: Sob 12 Wrz 2009, 13:26
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) Przy cieplym silniku gasnie na wolnych obrotach


Witam.Niestety jeszcze nie.Nie mam zielonego pojecia co moze byc .Zwyczejnie oddam ja chyba do mechanika niech on sie meczy.
Powrót do góry
Kwadi

Stały Bywalec



Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: VB
Piwa: 30/3
Wysłany: Nie 13 Wrz 2009, 16:34
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) Przy cieplym silniku gasnie na wolnych obrotach


Sprawdź dokładnie wszystkie wężyki gumowe od podciśnień, jest ich sporo zwłaszcza przy kolektorze ssącym. U mnie po remoncie po pierwszym odpaleniu i nagrzaniu auto praktycznie nie chciało chodzić na wolnych obrotach rzucało nim strasznie i prawie gasło. Okazało sie ze jest pęknięty wężyk od podciśnienia.
_________________
Jeśli jakoś Ci pomogłem, postaw "Piwo" Smile
Powrót do góry
mlerto

Debiutant



Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chojnów
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 16v 95
Piwa: 0/4
Wysłany: Czw 22 Paź 2009, 18:43
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) Przy cieplym silniku gasnie na wolnych obrotach


Okazalo sie ze mialem padniety akumulator i masa nie byla dobze dokrecona.Teraz wszystko gra.Pozdrawiam
Powrót do góry
leon zet

Auto Maniak



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 752
Skąd jesteś (miejscowość / region): KIA
Posiadane auto: SPORTAGE 2,0DOHC CUSTOM
Piwa: 56/0
Wysłany: Sob 14 Lis 2009, 01:26
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) Przy cieplym silniku gasnie na wolnych obrotach


Przyczyn może być w pytę i ciut ciut. Zrób sobie diagnostykę kodami błyskowymi. Jak wybłyska Ci błąd "17" to masz przesrane.
Miałem i ciągle mam u siebie taki właśnie problem - w poszukiwaniu jego rozwiązania niemalże rozłożyłem auto na czynniki pierwsze...
Wyeliminowałem:
- za niskie/za wysokie ciśnienie paliwa
- niedrożnośc przewodów paliwowych
- wtryskiwacze
- przepływomierz, sondę lambda i silniczek krokowy
- regulator ciśnienia paliwa
- czujnik termiczny
- świece/cewki/kable

i HGW co jeszcze - cała przewidziana serwisówką procedura sprawdzająca... Zostało mi jedynie podmienić kompa i zobaczyć co z tego wyniknie.
Powrót do góry
Grzybeq

Auto Maniak



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1529
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 80/6
Wysłany: Czw 30 Kwi 2015, 22:00
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) Przy cieplym silniku gasnie na wolnych obrotach


Z góry przepraszam, że "odgrzewam kotleta" ale może komuś się te info przyda...

Rano nie mogłem odpalić samochodu - jak łapał to jakby na 1 lub 2 gary i gasł. W końcu odpalił, ale nie szło nim jechać. Po kilku minutach grzania złapał gaz i auto nabrało mocy - myślę ok - jadę. Pierwsze światła się wstrzeliłem, kolejne też. Stanąłem na następnych - silnik miał już temperaturę w połowie (1/4 zakresu wskaźnika). Na wolnych obrotach zaczęło nim ostro telepać - dodałem delikatnie gazu tak, żeby utrzymać około 1100rpm. Zmieniły się światła, ruszyłem - dojeżdżam do kolejnego czerwonego - zgasł. Odpaliłem, jadę dalej - kolejne czerwone - znów to samo. W tym momencie po odpaleniu nie było już w ogóle wolnych obrotów. Szybki odczyt błędów (mam już wyłącznik w kabinie) 2, 9, 17, 36, 56 - przetarłem oczy ze zdziwienia, ale dojechałem do roboty. Po robocie pierwsze co, to wyjąłem bezpiecznik od ECU (przy pedale sprzęgła). Chwilę poczekałem, włożyłem, no to test - włączyłem zapłon - błędów brak - próba rozruchu - złapał jak rano. Zgasiłem i odpaliłem ponownie - znów to samo. Dodałem gazu - poczekałem na LPG i jak załapał spróbowałem jechać. Oczywiście przy każdych światłach próbował gasnąć, ale łapałem go na obroty. Dojechałem do mieszkania i kolejny odczyt błędów - 2, 17, 34, 49. W tym momencie zgłupiałem. 2 pojawi się jak zatrzęsie silnikiem, czyli mogę zostawić w spokoju. 49 - nigdy nie było, ale nie było też 9. 17 i 34 - zacząłem zastanawiać się co je łączy - problem z dawkowaniem paliwa i przepustnica wolnych obrotów. Spokoju nie dawał mi też ten wyłapany wcześniej 9. Postanowiłem sprawdzić co w złączu piszczy - w końcu dostęp do czujnika jest wyjątkowo łatwy.Zdjąłem wtyczkę a tam... ziemia, woda i utlenione styki. Wtyczkę wypłukałem, ale sam czujnik postanowiłem wyjąć i przy okazji przemierzyć. Niestety nie było to dobrym posunięciem - nie miałem świadomości, że czujnik jest montowany przelotowo i końcówkę ma bezpośrednio w płynie. Wiadomo - rozgrzany płyn ma w instalacji ciśnienie, więc jak wykręciłem czujnik tak mi to dosłownie wystrzeliło z ręki, a że płyn gorący - no cóż - musiał wylecieć na beton Sad Po samoczynnym zakończeniu wycieku znalazłem czujnik, zabrałem do mieszkania, wyczyściłem i przetestowałem. Okazało się, że wsadzony pomiędzy zamarznięte owoce miał rezystancję ponad 2,3kOhm, w pokojowej miał 1,2 a po podgrzaniu przez gotującą się wodę - 0,5kOhm. Nie podałem temperatury w jakiej był w danym czasie czujnik bo jej nie mierzyłem. Nie mniej jednak uznałem, że czujnik jest ok. Wkręciłem go na miejsce, podłączyłem, dolałem płynu i w drogę, ale na samej benzynie. Okazało się, że auto jedzie już normalnie, nie gaśnie, ale na wolnych obrotach nadal świeci check engine. Postanowiłem podłączyć się pod sterownik LPG i zobaczyć czy uda się coś więcej namierzyć. Faktycznie - okazało się, że czas wtrysków benzyny na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku wynosi 5ms, a powinien około 3,5. Po wykonaniu nowej adaptacji LPG i małej korekcie mapy udało się ustawić silnik do prawidłowej pracy na LPG. Co do benzyny - czeka mnie najwyraźniej wymiana filtra paliwa, a jeśli to nie pomoże - będzie trzeba zajrzeć do zbiornika (wylać muł, wyczyścić smok) i pompki...
Tak więc poza przerwą w obwodzie czujnika temperatury (bądź zwiększoną rezystancją) udało się namierzyć to, co jeszcze jest przede mną.
Dobrze, że już po zimie i teraz to "wylazło"...

Na tym kończę ten monolog...

Pozdrowienia wszystkim, szczególnie tym którym chciało się to przeczytać Smile
Grzybeq
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o 'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop 'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Kia Sportage »

Opinie o samochodach Kia Sportage - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne


Kia

Ceed

18 000

2009r.

280 000 km

pomorskie

Kia

Sorento

89 778

2015r.

87 491 km

podkarpackie

Kia

Sportage

78 800

2017r.

24 000 km

śląskie

Kia

Sportage

51 800

2011r.

112 000 km

śląskie

Kia

Sportage

57 800

2012r.

63 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2018 Created by idealneT and OM System