Dołączył: 23 Maj 2014 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Kia Sportage II 2.0 16V 4WD
Piwa: 0/4
Wysłany: Sob 18 Kwi 2015, 20:57
Temat postu:
Układ paliwowy - kilka pytań
Witam ponownie,
Temat w sumie taki troszkę bardziej informacyjny, z racji tego, że drążę temat odpalania trochę to chciałbym więcej się dowiedzieć dokładnie "jak to działa":
1. Gdzie w Sportage II (JE) 2006, 2.0 16V znajduje się filtr paliwa? Przewód wydaje się iść od razu do tyłu, a np. na allegro jedyny jaki znalazłem to filtr, którego obudowa wygląda jakby w baku był montowany (biały, plastikowy) - nie ma pod maską? A jeśli tak - zna ktoś numer/namiary na ten filtr, bo ciężko mi jednoznaczny model znaleźć, a ktoś może przerabiał.
2. Z czystej ciekawości - po co w listwie wtrysków znajduje się na jednym końcu nakrętka z czymś gumowym, czerwonym na środku (nie chciałem tu używać słowa "dzyndzel", ale tak jest )?
3. Czy przewód paliwa idący do listwy wtrysków może nie mieć obejmy (przy listwie)? U mnie wygląda na jedynie nałożony na listwę... I nie wiem czy ktoś zapomniał w warsztacie założyć (przy okazji czegoś innego) czy tak ma być.
4. Czy może dochodzić w czasie, gdy samochód stoi na parkingu do zapowietrzania układu paliwowego (np. listwy wtryskowej)? Bo to by się zgadzało z problemami z odpalaniem na zimnym (trzeba długo pokręcić - może wówczas wtryski podają powietrze na początku - taka wersja by była tutaj całkiem logiczna, bo jak odpali mogę zgasić po sekundzie i już odpala normalnie). Można to jakoś sprawnie sprawdzić?
Pozdrawiam i sry, jeśli pytania zbyt oczywiste. _________________ Kia Sportage II ACTIVE, 2.0 16V, 4WD, LPG: STAG QBOX+Hana 2000 (od 2013r)
Ostatnio zmieniony przez d3x dnia Nie 19 Kwi 2015, 21:12, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 20 Sie 2014 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno Posiadane auto: Kia Magentis 2006 LIFT 2.0 16V, Kia Cee'd 2008 1.4 HB
Piwa: 1/2
Wysłany: Sob 18 Kwi 2015, 22:17
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Układ paliwowy - kilka pytań
Faktycznie może być pompa, filtr paliwa z tego co wiem jest w baku ( jest tylko jeden) i wymienia się go powiedzmy co 150k - 200k z tego co się dowiedziałem.
Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 109 Skąd jesteś (miejscowość / region): puławy Posiadane auto: Ford Focus - citroen C4 II
Piwa: 3/2
Wysłany: Nie 19 Kwi 2015, 12:17
Temat postu:
Układ paliwowy - kilka pytań
W punkcie 4 - wygląda jakby się zapowietrzał, szukaj nieszczelności , np. filtr paliwa, jakieś dojscia do wtrysków itp.
to by było najbardziej logiczne.
pozdrawiam.
Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
Wysłany: Nie 19 Kwi 2015, 13:54
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Układ paliwowy - kilka pytań
Proponuję wstawić kawałek przeźroczystego wężyka i obserwować. Będzie widać czy się cofa paliwa, czy łapie gdzieś powietrze. _________________ Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto...
Dołączył: 23 Maj 2014 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Kia Sportage II 2.0 16V 4WD
Piwa: 0/4
Wysłany: Pon 20 Kwi 2015, 20:42
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Układ paliwowy - kilka pytań
Ten element o który pytam w 2. jest taki sam/podobny jak na tym zdjęciu: http://images.hollandersolutions.com/ADU/AIJ/F6O/MBJ/E.jpg z lewego końca. _________________ Kia Sportage II ACTIVE, 2.0 16V, 4WD, LPG: STAG QBOX+Hana 2000 (od 2013r)
Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
Wysłany: Pon 20 Kwi 2015, 22:56
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Układ paliwowy - kilka pytań
Może listwa wtryskowa pasuje do innego modelu/silnika, (być może nawet diesla). Jest to typowe mocowanie czujnika ciśnienia wtrysku, a "dzyndzel" to tylko zaśłepka. _________________ Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto...
Dołączył: 23 Maj 2014 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Kia Sportage II 2.0 16V 4WD
Piwa: 0/4
Wysłany: Wto 21 Kwi 2015, 16:38
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Układ paliwowy - kilka pytań
Dzisiaj oglądałem dokładnie i nie tak łatwo będzie wrzucić ten przezroczysty wężyk. Myślałem nawet chwilę nad zaworem zwrotnym paliwa, że mógłby załatwić sprawę.
Chyba poobserwuję sytuację i oddam na warsztat, żeby sprawdzili ciśnienie paliwa i szczelność układu (pewnie mają na to metody).
Jak ktoś ma coś do dodania proszę bardzo się wypowiadać, dziękuję jednocześnie za dotychczasowe odpowiedzi. _________________ Kia Sportage II ACTIVE, 2.0 16V, 4WD, LPG: STAG QBOX+Hana 2000 (od 2013r)
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Czw 23 Kwi 2015, 20:33
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Układ paliwowy - kilka pytań
Witam.
Mi na myśl przychodzi jedna rzecz - sprawdź czy przekaźnik od pompy załącza się przed rozruchem, czy dopiero razem z nim. Możliwe, że pompa załącza się wcześniej (po włączeniu zapłonu) w celu uzupełnienia ciśnienia, więc mała nieszczelność nie wywoływałaby problemów, a przy dużej byłyby widoczne wycieki...
Dołączył: 23 Maj 2014 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Kia Sportage II 2.0 16V 4WD
Piwa: 0/4
Wysłany: Pon 27 Kwi 2015, 12:19
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Układ paliwowy - kilka pytań
Pogrzebałem również na innym forum i chyba znalazłem rozwiązanie (dam znać, jak się z tym rozprawię). Mianowicie wszystko wskazuje na to, że tłumik pulsacji paliwa (element o którym pisałem w pkt 2) zużył się tak, że puszcza powietrze do układu na długim postoju - paliwo się cofa.
Więc jeśli ktoś ma taki problem polecam sprawdzenie również tego elementu.
1. Włączając ręcznie pompę paliwa (uwaga na kierunek montowania przekaźnika pompy i łączenie ręczne styków - dokładnie sprawdzić na obudowie przekaźnika - styki pompy są po ukosie!) na około 7 sekund przed rozruchem - powoduje, że silnik odpala od razu
2. Ostatnio przez 5 razy przed zgaszeniem (i chwilą pracy na benzyinie) zaklejałem taśmą tłumik pulsacji (od strony czerwonej gumki) - ani raz nie miałem problemów z odpaleniem.
Muszę tylko jeszcze to na 100% potwierdzić (próby z taśmą i bez) i jak coś - wymienić tłumik (~130zł). _________________ Kia Sportage II ACTIVE, 2.0 16V, 4WD, LPG: STAG QBOX+Hana 2000 (od 2013r)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.