Kia

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Kia Rio ) korektor siły hamowania - różnica w siłach hamowania


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( Kia Rio ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszS

Czytelnik



Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Kia Rio 1.3 2001r
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 04 Sie 2009, 08:19
Temat postu:

korektor siły hamowania - różnica w siłach hamowania


Witam. Problem mam taki, że wczoraj moja kijanka nie przeszła okresowych badań. Mianowicie wyszło, że uszkodzony jest "korektor siły hamowania". Na wydruku wyszło: przednia oś (lewe koło 1.93 kN, prawe koło 2,07 kN), tylna oś (lewe koło 0.75 kN, prawe koło 1,81 kN). W przedniej osi różnica sił to 7% a w tylnej 59% (dopuszczalne 30%). Moim zdaniem po prostu zużyte mam okładziny na szczękach w lewym tylnym bębnie, jak je zmienię na takie co mają więcej okładziny (nowe) to i wynik badania będzie inny. Niestety "badacz" stwierdził awarię "korektora siły hamowania". Wymienić to to koszmar bo jest umiejscowiony tak, że trzeba by mieć rękę dziecka żeby to wydobyć a do tego część kosztuje 200 zł i jeszcze odpowietrzyć trzeba ... Czy może mi ktoś pomóc w rozwiązaniu problemu? Czy to rzeczywiście "korektor ..." czy może ja mam rację? Z tego co pamiętam w poprzednich latach też była różnica w siłach hamowania i jakoś nikt nie lamentował. Dziękuję za ewentualną pomoc.
Powrót do góry
Mrsulki

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 151
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: KIA CARENS II 1,8 benzyna + LPG
Piwa: 12/1
Wysłany: Wto 04 Sie 2009, 21:05
Temat postu:

Re: ( Kia Rio ) korektor siły hamowania - różnica w siłach hamowania


Ten diagnosta bez wątpienia ma jakieś "nadprzyrodzone" zdolności skoro bez sprawdzenia stawia diagnozę. Napisz jeszcze jaka była różnica sił na hamulcu ręcznym. Jeśli na ręcznym jest dodrze, to sprawdziłbym jeszcze cylinderek hamulcowy i profilaktycznie opowietrzył.
_________________
Pozdrawam Radek
KIA Moderator
Powrót do góry
LukaszS

Czytelnik



Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Kia Rio 1.3 2001r
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 05 Sie 2009, 07:47
Temat postu:

korektor siły hamowania - różnica w siłach hamowania


Witam Cię.
A więc ręczny ma się tak: lewa strona 1,46 a prawa 1,01. Do tych wyników diagnosta nic się nie czepiał. Wczoraj rozbebeszyłem lewą i prawą stronę, cylinderki pracują jak powinny, okładzin na szczękach pełno, wszystkie sprężyny są, nic nigdzie nie cieknie. Po całej akcji zauważyłem, że ręczny szybciej bierze tzn jakieś 3, 4 zęby i trzyma jak diabli. Po jeździe bębny się nie grzeją. Auto luźno się toczy. Dzisiaj może mi się uda zrobić to o czym napisałeś czyli odpowietrzenie bo tak naprawdę tylko to zostało. Dzięki i pozdrawiam serdecznie!
Powrót do góry
LukaszS

Czytelnik



Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Kia Rio 1.3 2001r
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 06 Sie 2009, 23:45
Temat postu:

korektor...


Niestety, po moich zabiegach nic się nie zmieniło. Kijanka nadal ma duże rozbieżności w siłach hamowania z tyłu. Odpowietrzenie tym samym nie pomogło, zapowietrzenia nie było. Jest jeszcze jedna, ostatnia szansa, mianowicie zamiana bębnów stronami co jutro będę uskuteczniał.
Powrót do góry
Redshuma

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 345
Skąd jesteś (miejscowość / region): znad morza
Posiadane auto: Opel Corsa C 1,7DI i Opel Signum 2,2 benzyna
Piwa: 22/3
Wysłany: Pią 07 Sie 2009, 09:35
Temat postu:

Re: ( Kia Rio ) korektor siły hamowania - różnica w siłach hamowania


Witam! Spróbuj odpowietrzyć korektor hamowania znajdujący się na grodzi za silnikiem (to taka kostka do której schodzą się przewody hamulcowe). Profilaktycznie odpowietrz i pompę hamulcową a raczej zacznij od niej. Czy wymieniałeś płyn hamulcowy i czyściłeś zbiorniczek na pompie? Zabrudzony i stary płyn hamulcowy traci swoje właściwości - o tym należy pamiętać!
Pozdrawiam
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 07 Sie 2009, 09:35
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
LukaszS

Czytelnik



Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Kia Rio 1.3 2001r
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 07 Sie 2009, 14:53
Temat postu:

korektor...


Witam. Dzięki za zainteresowanie. Korektor - tak, to wiem gdzie to czortostwo się znajduje jednak czy jest możliwości jego odpowietrzenia? Jak to zrobić? Fakt, ma on dwie śruby na górze ale czy one mają coś wspólnego z odpowietrzaniem? Podobnie odnośnie odpowietrzenia pompy hamulcowej - jak to zrobić?
Powrót do góry
Mrsulki

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 151
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: KIA CARENS II 1,8 benzyna + LPG
Piwa: 12/1
Wysłany: Pią 07 Sie 2009, 16:47
Temat postu:

Re: ( Kia Rio ) korektor siły hamowania - różnica w siłach hamowania


Układ hamulcowy odpowietrza się przy kołach tzn. z przodu w zaciskach a z tyłu w cylinderkach lub zaciskach.
_________________
Pozdrawam Radek
KIA Moderator
Powrót do góry
Redshuma

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 345
Skąd jesteś (miejscowość / region): znad morza
Posiadane auto: Opel Corsa C 1,7DI i Opel Signum 2,2 benzyna
Piwa: 22/3
Wysłany: Pią 07 Sie 2009, 17:00
Temat postu:

Re: ( Kia Rio ) korektor siły hamowania - różnica w siłach hamowania


Witam! Ja odpowietrzam nie tylko przez odpowietrzniki! Pompę odpowietrza się w następujący sposób: jedna osoba pompuje pedał i trzyma a Ty zluzuj przewód hamulcowy w miejscu styku z pompą. Jak koledze pedał spadnie do podłogi Ty zakręć przewód. Kolega ponownie napompuje płyn do pompy i cykl się powtarza do czasu aż będzie wyciekał tyko płyn. Na korektorze robi się podobnie.
Powrót do góry
Mrsulki

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 151
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: KIA CARENS II 1,8 benzyna + LPG
Piwa: 12/1
Wysłany: Pią 07 Sie 2009, 22:07
Temat postu:

Re: ( Kia Rio ) korektor siły hamowania - różnica w siłach hamowania


A poza dodatkową robotą jaki to zysk?
_________________
Pozdrawam Radek
KIA Moderator
Powrót do góry
Redshuma

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 345
Skąd jesteś (miejscowość / region): znad morza
Posiadane auto: Opel Corsa C 1,7DI i Opel Signum 2,2 benzyna
Piwa: 22/3
Wysłany: Sob 08 Sie 2009, 08:38
Temat postu:

Re: ( Kia Rio ) korektor siły hamowania - różnica w siłach hamowania


Taki zysk, że nie wszystko da się odpowietrzyć przy kołach! Można przy odpowietrzaniu spuścić 5 litrów płynu a powietrze i tak będzie w układzie.
Powrót do góry
Mrsulki

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 151
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: KIA CARENS II 1,8 benzyna + LPG
Piwa: 12/1
Wysłany: Sob 08 Sie 2009, 15:14
Temat postu:

Re: ( Kia Rio ) korektor siły hamowania - różnica w siłach hamowania


Redshuma napisał:
Taki zysk, że nie wszystko da się odpowietrzyć przy kołach! Można przy odpowietrzaniu spuścić 5 litrów płynu a powietrze i tak będzie w układzie.

No to coś nowego prawisz. Czyżby 99,9% warsztatów źle odpowietrzało układy hamulcowe???? Producenci aut fabrycznie popełniali ten "błąd"???
Pracując w warsztacie tyle układów hamulcowych odpowietrzaliśmy i wszystkie źle????
Ciekawe jakim cudem mi się to udawało??? Może po prostu miałem szczęście???
_________________
Pozdrawam Radek
KIA Moderator
Powrót do góry
Redshuma

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 345
Skąd jesteś (miejscowość / region): znad morza
Posiadane auto: Opel Corsa C 1,7DI i Opel Signum 2,2 benzyna
Piwa: 22/3
Wysłany: Sob 08 Sie 2009, 21:27
Temat postu:

Re: ( Kia Rio ) korektor siły hamowania - różnica w siłach hamowania


W fabrykach odpowietrza się podciśnieniowo. W warunkach garażowych jest to nie zawsze możliwe. Jak widzę to chcesz mieć zawsze rację. W takim razie odsyłam do literatury czyli książki serwisowej Fiata 125p albo Poloneza (dokładnie nie pamiętam) w temacie odpowietrzenie korektora.
Powrót do góry
Mrsulki

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 151
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: KIA CARENS II 1,8 benzyna + LPG
Piwa: 12/1
Wysłany: Sob 08 Sie 2009, 21:44
Temat postu:

Re: ( Kia Rio ) korektor siły hamowania - różnica w siłach hamowania


Temat właśnie traktuje o takich autach. Pewnie stąd Twoje rady.
_________________
Pozdrawam Radek
KIA Moderator
Powrót do góry
Redshuma

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 345
Skąd jesteś (miejscowość / region): znad morza
Posiadane auto: Opel Corsa C 1,7DI i Opel Signum 2,2 benzyna
Piwa: 22/3
Wysłany: Nie 09 Sie 2009, 08:49
Temat postu:

Re: ( Kia Rio ) korektor siły hamowania - różnica w siłach hamowania


Taaaa... układy hamulcowe tak diametralnie się różnią bo w Rio zamiast płynu hamulcowego pracuje paliwo nuklearne!
Nie będę się z Tobą licytował na staż warsztatowy. Próbuję tylko pomagać. OT
Powrót do góry
LukaszS

Czytelnik



Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Kia Rio 1.3 2001r
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 19 Sie 2009, 18:09
Temat postu:

korektor ...


Panowie nie bijcie się Smile
Sprawa została zakończona niestety wymianą korektora na nowy, po czym diagnosta od niechcenia wjechał na to swoje "trzepadełko" do zawieszenia, stwierdził, że wszystko w porządku i wlepił pieczątkę. Wiadomo, ich warsztat to co się czepiać mają. Niestety musiałem dać do zrobienia w warsztacie bo sam ze sobą egzystuję i nie miał mi kto ani pomóc odpowietrzyć ani kanału nie posiadam. Koszt korektora - 208 zł. Auto, moim zdaniem hamuje tak samo jak przed rzekomą awarią. Nie wiem do tej pory czy zostałem wydymany na kasę czy rzeczywiście korektor zdechł. Zaglądałem do tego nowego, który został zamontowany - widać tam chyba jakieś sprężynki, tuż pod dwiema nakrętkami, jedynymi w korektorze. Pewnie któraś z nich straciła swoje właściwości, zawiesiła się podczas normalnej pracy korektora lub zdarzyło się coś innego. Nie wiem i się nie dowiem bo poprzedniego korektora dzień później już nie było. Wydaje mi się, że śmiało można było odkręcić te nakrętki, coś tam poczyścić i korektor śmigał by dalej.
Co o tym myślicie?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( Kia Rio ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Kia Rio »

Opinie o samochodach Kia Rio - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Rio ) Porady, problemy techniczne


KiaSportage

58 900

2015r.

152 000 km

mazowieckie

KiaSportage

89 900

2019r.

23 000 km

mazowieckie

KiaSportage

89 900

2020r.

29 000 km

śląskie

KiaNiro

84 900

2018r.

53 155 km

warmińsko-mazurskie

KiaOptima

71 800

2019r.

121 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System