Kia

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kwadi

Stały Bywalec



Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: VB
Piwa: 30/3
Wysłany: Pon 31 Sie 2009, 20:51
Temat postu:

KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


Witam.
Chciałem sie podzielić informacjami dotyczącymi silnika 2,0 16v oraz kosztami remontu. Auto z przebiegiem 197 tys km.
Zaczęło się od tego ze w aucie kończyło się sprzęgło oraz z silnika dochodził dźwięk stukania - spotkałem się z tym na forum. W planach byla tez wymiana rozrządu.
Mechanik stwierdził ze najlepiej będzie wyjąc silnik. Po kilku godzinach silnik był wyjęty. Okazało się ze jest zatarte łożysko oporowe - pęknięta guma przy wysprzegliku, co powodowało ze biegi nie chciały wchodzić - przypaliła się tarcza sprzegła.
Następnie została zdjęta pokrywa zaworów. Okazało się ze niektóre hydropopychacze nie dotykają do wałka rozrządu. Po zdjęciu głowicy i odkręceniu wałków podczas wyciągania hydropopychaczy - wszystkie się rozpadły. Masakra.
Później została odkręcona miska olejowa - okazało sie ze nie wystepuja uszczelki tylko coś a'la sylikon.
Po odkręceniu panewek i wyjęciu tłoków ukazała się nam masakryczna rzecz - tulejki korbowodowe miały na sworzniach 1mm luzu gdzie wogole nie powinno go być. Przez to tłoki mogły uderzać w głowice i zawory co spowodowało rozpadniecie sie hydropopychaczy.
Czytałem na forum ze ktoś wymienił 16 hydropopychaczy i dalej silnik klepał. Domyślam sie ze to wuna tulejek. Po konsultacji z kilkoma mechanikami, stwierdziliśmy ze jest to chyba "błąd konstrukcyjny" silnika. auto dodatkowo ma dysze spryskujace tłok olejem ku lepszemu smarowaniu, wiec brak oleju tutaj odpada - chyba ze ktoś jeździł na sucho.
Ogolnie silnik teraz jest jak nowka, chodzi cichutko ze prawie go nie słychac. Napisze co było wymienione"
* pierscienie
* panweki korbowodowe
* napinacz, rolka, pasek rozrzadu
* 16 hydropopychaczy
* uszczelka pod głowice
* kompletne sprzegło
* uszczelniacze wału - 2 szt
* uszczelniacze wałków rozrządu - 2 szt
* uszczelka pokrywy rozrzadu
* 4 tulejki korbowodowe + pasowanie ze sworzniami 120 pln
* planowanie głowicy 50 pln
* frezowanie gniazd i zaworów - 200 pln
* 1 zawór ssący
* uszczelka kol wydech, ssacego, uszczelka kolektor - wydech
* plyn chłodzący
* olej Motul 10w40 + filtr

Koszty obróbki głowicy i wszystkich części to 2550 pln. Praktycznie cały remont wziął sie z powodu tulejek korbowodowych.
Moja rada: jak juz silnik zaczał "klekotac" to radze się szykować na remoncik Smile

Pozdro
_________________
Jeśli jakoś Ci pomogłem, postaw "Piwo" Smile
Powrót do góry
roberto12

Stały Bywalec



Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 122
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kłodzko
Posiadane auto: renault grand espece 2,2 2005rok
Piwa: 3/0
Wysłany: Sro 02 Wrz 2009, 09:14
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


I po co gorozkręcałeś. Trzeba było jeździć w niewiedzy Laughing Very Happy
_________________
Robert
Powrót do góry
gadu-gadu
Kwadi

Stały Bywalec



Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: VB
Piwa: 30/3
Wysłany: Sro 02 Wrz 2009, 18:36
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


roberto12 napisał:
I po co gorozkręcałeś. Trzeba było jeździć w niewiedzy Laughing Very Happy


Na szczęście właśnie go rozkręciłem. Przez uderzanie tłoków w zawory, pękł jeden zawór, trzymał się ledwo ledwo na zamku. Jak by wpadł do środka to dopieo by było pozamiatane.
_________________
Jeśli jakoś Ci pomogłem, postaw "Piwo" Smile
Powrót do góry
WAMPIR

Stały Bywalec



Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 103
Skąd jesteś (miejscowość / region): woj ŚLĄSKIE
Posiadane auto: KIA SPORTAGE 2.0 16V 98r
Piwa: 1/1
Wysłany: Nie 06 Wrz 2009, 19:39
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


to taniej by było kupić używany motor gdzieś na allegro
_________________
tylno napędowce są najlepsze SUPER JAZDA
Powrót do góry
gadu-gadu
Kwadi

Stały Bywalec



Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: VB
Piwa: 30/3
Wysłany: Pon 07 Wrz 2009, 18:47
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


WAMPIR napisał:
to taniej by było kupić używany motor gdzieś na allegro


Nie tak taniej bo za silnik używany trzeba dać około 2500 a nigdy nie wiadomo w jakim jest stanie - moze jeszcze gorszym niż był mój.
A tak mam praktycznie nowy silnik, z przebiegiem 150 km od remontu Wink
_________________
Jeśli jakoś Ci pomogłem, postaw "Piwo" Smile
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pon 07 Wrz 2009, 18:47
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
leon zet

Auto Maniak



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 756
Skąd jesteś (miejscowość / region): KIA
Posiadane auto: SPORTAGE 2,0DOHC CUSTOM
Piwa: 57/0
Wysłany: Sob 14 Lis 2009, 01:02
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


Ale jakim cudem tłok ma niby uderzyć w zawór, skoro silnik 2,0 dohc stosowany w kijance jest bezkolizyjny. Potwierdzone w praktyce...
Powrót do góry
Mrsulki

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 151
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: KIA CARENS II 1,8 benzyna + LPG
Piwa: 12/1
Wysłany: Sob 14 Lis 2009, 22:55
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


Ano takim że jak tłok ma luz na sworzniu to może "podchodzić" wyżej niż normalnie i właśnie wtedy spotyka się z zaworem.
_________________
Pozdrawam Radek
KIA Moderator
Powrót do góry
leon zet

Auto Maniak



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 756
Skąd jesteś (miejscowość / region): KIA
Posiadane auto: SPORTAGE 2,0DOHC CUSTOM
Piwa: 57/0
Wysłany: Sob 14 Lis 2009, 23:19
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


Chyba nie bardzo.
Powrót do góry
Kwadi

Stały Bywalec



Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: VB
Piwa: 30/3
Wysłany: Pią 20 Lis 2009, 23:22
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


Chyba jednak bardzo.
Mogę wkleić foty pękniętego na zamku zaworu. Jeśli tłok w niego nie uderzał to dlaczego pękł ? Na tym tłoku hydropoychacz został wyjęty w wielu częściach. Poza tym wszystkie hydropopychacze poszły do wymiany bo miały sklepany wewnętrzny stożek - od czego ? Na każdym sworzniu był luz min 1 mm.
_________________
Jeśli jakoś Ci pomogłem, postaw "Piwo" Smile
Powrót do góry
leon zet

Auto Maniak



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 756
Skąd jesteś (miejscowość / region): KIA
Posiadane auto: SPORTAGE 2,0DOHC CUSTOM
Piwa: 57/0
Wysłany: Pią 20 Lis 2009, 23:33
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


Jak tłok mający luz na sworzniu i na panewce może podejść wyżej. Zastanówcie się co wy w ogóle mówicie...

(dobra - mam pewną teorię, nieco naciąganą, która może potwierdzać wasze słowa)
Powrót do góry
Kwadi

Stały Bywalec



Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: VB
Piwa: 30/3
Wysłany: Pią 20 Lis 2009, 23:48
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


leon zet napisał:
Jak tłok mający luz na sworzniu i na panewce może podejść wyżej. Zastanówcie się co wy w ogóle mówicie...


Czego tutaj nie rozumiesz ??

Tak samo jak Ci się wybije tuleja na zawieszeniu - nie przemiesza się wahacz i nie stuka ??
_________________
Jeśli jakoś Ci pomogłem, postaw "Piwo" Smile
Powrót do góry
leon zet

Auto Maniak



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 756
Skąd jesteś (miejscowość / region): KIA
Posiadane auto: SPORTAGE 2,0DOHC CUSTOM
Piwa: 57/0
Wysłany: Sob 21 Lis 2009, 00:06
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


Według tego przykładu z wahaczem to jedyne co mogłoby się przemieszczać to korbowód...

Wiem, wiem - bezwładność... Chyba podczas suwu wydechu cmoknięcie zaworu przez tłok byłoby możliwe...
Powrót do góry
Grzybeq

Auto Maniak



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1607
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Pią 24 Lip 2015, 19:38
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


Na wstępie przepraszam, że odgrzewam kotleta.

Z racji, że temat bezkolizyjności silnika 2.0 DOHC benzyna jest tematem dość gorącym postanowiłem osobiście na swoim egzemplarzu sprawdzić jak to się ma z rzeczywistością.

Zrobiłem test - zdjąłem pasek rozrządu - wałki samoczynnie ustawiły się w stan spoczynkowy tj. 4 zawory ssące i 4 wydechowy lekko uchylone. W takim położeniu wałem można obrócić bez problemów.
Ustawiłem tłoki w środkowym położeniu i przekręciłem wałkami rozrządu o 180' względem poprzedniego ustawienia (czyli drugi stan spoczynkowy). Powtórzyłem test - wałem nadal można kręcić bez problemów.
Zrobiłem kolejny test - ustawiłem 1 i 4 tłok na górze, założyłem klucz na wałek rozrządu i powoli kręcę i co? A właśnie - zawory oparły się o tłok! Identyczną próbę zrobiłem z wydechowymi - wynik taki sam.
Obróciłem wał o 180' - 2 i 3 tłok w górze - wynik identyczny - zawory opierają się o tłok.

Podsumowanie:
Silnik był projektowany jako bezkolizyjny - to prawda, ale w przypadku, gdy pęknie pasek i wałki ustawią się w stan spoczynku - nic się nie dzieje. Jednak gdy zostaną w pozycji otwartej - istnieje takie prawdopodobieństwo - tłok cmoknie zawory nawet przy w pełni sprawnym silniku! Temat bezkolizyjności chodził za mną już bardzo długo, bo jak mierzyłem otwarcie zaworów to ni w ząb nie zgadzało mi się, że tłok się tam zmieści. Inaczej, jakby w tłokach było podfrezowanie pod zawody, ale pewnie z czasem i tak by zarosło i efekt byłoby taki sam. Nie mniej jednak silnik jest bezkolizyjny wtedy i tylko wtedy, gdy wałki rozrządu ustawią się w pozycji spoczynkowej.

Fajnie byłoby jakby ktoś potwierdził lub zaprzeczył wykonując identyczny test. Dodam jeszcze, że moja głowica była planowana więc jest niższa od oryginalnej...

Pozdrawiam!
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
leon zet

Auto Maniak



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 756
Skąd jesteś (miejscowość / region): KIA
Posiadane auto: SPORTAGE 2,0DOHC CUSTOM
Piwa: 57/0
Wysłany: Pią 24 Lip 2015, 21:37
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


I nie masz w tłokach podfrezowań?
_________________
(link do strony władza ocenzurowała)
Powrót do góry
Grzybeq

Auto Maniak



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1607
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Pią 24 Lip 2015, 23:09
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


Nie - tłoki mam z góry gładkie.
Trochę mnie to zaskoczyło, ale widocznie tak jest to zbudowane.
Uruchamiałem silnik ze zdjętą pokrywą paska rozrządu - te wałki wcale nie kręcą się szybko, więc w razie strzelenia paska - o ile nie trafi się na pozycję pełnego otwarcia zaworu, to wałek samoczynnie ustawia się w spoczynek, więc kolizji być nie powinno, jednak faktycznie kolizja mieć to miejsce jeśli trafi się pechowo...

Kurcze - nawet tu:
http://kiasklep.pl/kia/pic/sp1100a.jpg
widać, że powinny mieć podfrezowania. Może ktoś już przy tym silniku majstrował zanim kupiłem auto - tego nie wiem i raczej się nie dowiem...

Pozdrawiam!
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Kia Sportage »

Opinie o samochodach Kia Sportage - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne


KiaSportage

139 800

2023r.

17 000 km

śląskie

KiaCee'd

17 900

2010r.

219 144 km

łódzkie

KiaPro_cee'd

14 900

2009r.

250 000 km

wielkopolskie

KiaCee'd

66 900

2021r.

38 311 km

kujawsko-pomorskie

KiaSportage

52 900

2013r.

193 212 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System