Kia

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kwadi

Stały Bywalec



Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: VB
Piwa: 30/3
Wysłany: Pon 31 Sie 2009, 20:51
Temat postu:

KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


Witam.
Chciałem sie podzielić informacjami dotyczącymi silnika 2,0 16v oraz kosztami remontu. Auto z przebiegiem 197 tys km.
Zaczęło się od tego ze w aucie kończyło się sprzęgło oraz z silnika dochodził dźwięk stukania - spotkałem się z tym na forum. W planach byla tez wymiana rozrządu.
Mechanik stwierdził ze najlepiej będzie wyjąc silnik. Po kilku godzinach silnik był wyjęty. Okazało się ze jest zatarte łożysko oporowe - pęknięta guma przy wysprzegliku, co powodowało ze biegi nie chciały wchodzić - przypaliła się tarcza sprzegła.
Następnie została zdjęta pokrywa zaworów. Okazało się ze niektóre hydropopychacze nie dotykają do wałka rozrządu. Po zdjęciu głowicy i odkręceniu wałków podczas wyciągania hydropopychaczy - wszystkie się rozpadły. Masakra.
Później została odkręcona miska olejowa - okazało sie ze nie wystepuja uszczelki tylko coś a'la sylikon.
Po odkręceniu panewek i wyjęciu tłoków ukazała się nam masakryczna rzecz - tulejki korbowodowe miały na sworzniach 1mm luzu gdzie wogole nie powinno go być. Przez to tłoki mogły uderzać w głowice i zawory co spowodowało rozpadniecie sie hydropopychaczy.
Czytałem na forum ze ktoś wymienił 16 hydropopychaczy i dalej silnik klepał. Domyślam sie ze to wuna tulejek. Po konsultacji z kilkoma mechanikami, stwierdziliśmy ze jest to chyba "błąd konstrukcyjny" silnika. auto dodatkowo ma dysze spryskujace tłok olejem ku lepszemu smarowaniu, wiec brak oleju tutaj odpada - chyba ze ktoś jeździł na sucho.
Ogolnie silnik teraz jest jak nowka, chodzi cichutko ze prawie go nie słychac. Napisze co było wymienione"
* pierscienie
* panweki korbowodowe
* napinacz, rolka, pasek rozrzadu
* 16 hydropopychaczy
* uszczelka pod głowice
* kompletne sprzegło
* uszczelniacze wału - 2 szt
* uszczelniacze wałków rozrządu - 2 szt
* uszczelka pokrywy rozrzadu
* 4 tulejki korbowodowe + pasowanie ze sworzniami 120 pln
* planowanie głowicy 50 pln
* frezowanie gniazd i zaworów - 200 pln
* 1 zawór ssący
* uszczelka kol wydech, ssacego, uszczelka kolektor - wydech
* plyn chłodzący
* olej Motul 10w40 + filtr

Koszty obróbki głowicy i wszystkich części to 2550 pln. Praktycznie cały remont wziął sie z powodu tulejek korbowodowych.
Moja rada: jak juz silnik zaczał "klekotac" to radze się szykować na remoncik Smile

Pozdro
_________________
Jeśli jakoś Ci pomogłem, postaw "Piwo" Smile
Powrót do góry
roberto12

Stały Bywalec



Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 122
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kłodzko
Posiadane auto: renault grand espece 2,2 2005rok
Piwa: 3/0
Wysłany: Sro 02 Wrz 2009, 09:14
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


I po co gorozkręcałeś. Trzeba było jeździć w niewiedzy Laughing Very Happy
_________________
Robert
Powrót do góry
gadu-gadu
Kwadi

Stały Bywalec



Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: VB
Piwa: 30/3
Wysłany: Sro 02 Wrz 2009, 18:36
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


roberto12 napisał:
I po co gorozkręcałeś. Trzeba było jeździć w niewiedzy Laughing Very Happy


Na szczęście właśnie go rozkręciłem. Przez uderzanie tłoków w zawory, pękł jeden zawór, trzymał się ledwo ledwo na zamku. Jak by wpadł do środka to dopieo by było pozamiatane.
_________________
Jeśli jakoś Ci pomogłem, postaw "Piwo" Smile
Powrót do góry
WAMPIR

Stały Bywalec



Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 103
Skąd jesteś (miejscowość / region): woj ŚLĄSKIE
Posiadane auto: KIA SPORTAGE 2.0 16V 98r
Piwa: 1/1
Wysłany: Nie 06 Wrz 2009, 19:39
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


to taniej by było kupić używany motor gdzieś na allegro
_________________
tylno napędowce są najlepsze SUPER JAZDA
Powrót do góry
gadu-gadu
Kwadi

Stały Bywalec



Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: VB
Piwa: 30/3
Wysłany: Pon 07 Wrz 2009, 18:47
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


WAMPIR napisał:
to taniej by było kupić używany motor gdzieś na allegro


Nie tak taniej bo za silnik używany trzeba dać około 2500 a nigdy nie wiadomo w jakim jest stanie - moze jeszcze gorszym niż był mój.
A tak mam praktycznie nowy silnik, z przebiegiem 150 km od remontu Wink
_________________
Jeśli jakoś Ci pomogłem, postaw "Piwo" Smile
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pon 07 Wrz 2009, 18:47
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
leon zet

Auto Maniak



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 756
Skąd jesteś (miejscowość / region): KIA
Posiadane auto: SPORTAGE 2,0DOHC CUSTOM
Piwa: 57/0
Wysłany: Sob 14 Lis 2009, 01:02
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


Ale jakim cudem tłok ma niby uderzyć w zawór, skoro silnik 2,0 dohc stosowany w kijance jest bezkolizyjny. Potwierdzone w praktyce...
Powrót do góry
Mrsulki

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 151
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: KIA CARENS II 1,8 benzyna + LPG
Piwa: 12/1
Wysłany: Sob 14 Lis 2009, 22:55
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


Ano takim że jak tłok ma luz na sworzniu to może "podchodzić" wyżej niż normalnie i właśnie wtedy spotyka się z zaworem.
_________________
Pozdrawam Radek
KIA Moderator
Powrót do góry
leon zet

Auto Maniak



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 756
Skąd jesteś (miejscowość / region): KIA
Posiadane auto: SPORTAGE 2,0DOHC CUSTOM
Piwa: 57/0
Wysłany: Sob 14 Lis 2009, 23:19
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


Chyba nie bardzo.
Powrót do góry
Kwadi

Stały Bywalec



Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: VB
Piwa: 30/3
Wysłany: Pią 20 Lis 2009, 23:22
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


Chyba jednak bardzo.
Mogę wkleić foty pękniętego na zamku zaworu. Jeśli tłok w niego nie uderzał to dlaczego pękł ? Na tym tłoku hydropoychacz został wyjęty w wielu częściach. Poza tym wszystkie hydropopychacze poszły do wymiany bo miały sklepany wewnętrzny stożek - od czego ? Na każdym sworzniu był luz min 1 mm.
_________________
Jeśli jakoś Ci pomogłem, postaw "Piwo" Smile
Powrót do góry
leon zet

Auto Maniak



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 756
Skąd jesteś (miejscowość / region): KIA
Posiadane auto: SPORTAGE 2,0DOHC CUSTOM
Piwa: 57/0
Wysłany: Pią 20 Lis 2009, 23:33
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


Jak tłok mający luz na sworzniu i na panewce może podejść wyżej. Zastanówcie się co wy w ogóle mówicie...

(dobra - mam pewną teorię, nieco naciąganą, która może potwierdzać wasze słowa)
Powrót do góry
Kwadi

Stały Bywalec



Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: VB
Piwa: 30/3
Wysłany: Pią 20 Lis 2009, 23:48
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


leon zet napisał:
Jak tłok mający luz na sworzniu i na panewce może podejść wyżej. Zastanówcie się co wy w ogóle mówicie...


Czego tutaj nie rozumiesz ??

Tak samo jak Ci się wybije tuleja na zawieszeniu - nie przemiesza się wahacz i nie stuka ??
_________________
Jeśli jakoś Ci pomogłem, postaw "Piwo" Smile
Powrót do góry
leon zet

Auto Maniak



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 756
Skąd jesteś (miejscowość / region): KIA
Posiadane auto: SPORTAGE 2,0DOHC CUSTOM
Piwa: 57/0
Wysłany: Sob 21 Lis 2009, 00:06
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


Według tego przykładu z wahaczem to jedyne co mogłoby się przemieszczać to korbowód...

Wiem, wiem - bezwładność... Chyba podczas suwu wydechu cmoknięcie zaworu przez tłok byłoby możliwe...
Powrót do góry
Grzybeq

Auto Maniak



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1607
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Pią 24 Lip 2015, 19:38
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


Na wstępie przepraszam, że odgrzewam kotleta.

Z racji, że temat bezkolizyjności silnika 2.0 DOHC benzyna jest tematem dość gorącym postanowiłem osobiście na swoim egzemplarzu sprawdzić jak to się ma z rzeczywistością.

Zrobiłem test - zdjąłem pasek rozrządu - wałki samoczynnie ustawiły się w stan spoczynkowy tj. 4 zawory ssące i 4 wydechowy lekko uchylone. W takim położeniu wałem można obrócić bez problemów.
Ustawiłem tłoki w środkowym położeniu i przekręciłem wałkami rozrządu o 180' względem poprzedniego ustawienia (czyli drugi stan spoczynkowy). Powtórzyłem test - wałem nadal można kręcić bez problemów.
Zrobiłem kolejny test - ustawiłem 1 i 4 tłok na górze, założyłem klucz na wałek rozrządu i powoli kręcę i co? A właśnie - zawory oparły się o tłok! Identyczną próbę zrobiłem z wydechowymi - wynik taki sam.
Obróciłem wał o 180' - 2 i 3 tłok w górze - wynik identyczny - zawory opierają się o tłok.

Podsumowanie:
Silnik był projektowany jako bezkolizyjny - to prawda, ale w przypadku, gdy pęknie pasek i wałki ustawią się w stan spoczynku - nic się nie dzieje. Jednak gdy zostaną w pozycji otwartej - istnieje takie prawdopodobieństwo - tłok cmoknie zawory nawet przy w pełni sprawnym silniku! Temat bezkolizyjności chodził za mną już bardzo długo, bo jak mierzyłem otwarcie zaworów to ni w ząb nie zgadzało mi się, że tłok się tam zmieści. Inaczej, jakby w tłokach było podfrezowanie pod zawody, ale pewnie z czasem i tak by zarosło i efekt byłoby taki sam. Nie mniej jednak silnik jest bezkolizyjny wtedy i tylko wtedy, gdy wałki rozrządu ustawią się w pozycji spoczynkowej.

Fajnie byłoby jakby ktoś potwierdził lub zaprzeczył wykonując identyczny test. Dodam jeszcze, że moja głowica była planowana więc jest niższa od oryginalnej...

Pozdrawiam!
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
leon zet

Auto Maniak



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 756
Skąd jesteś (miejscowość / region): KIA
Posiadane auto: SPORTAGE 2,0DOHC CUSTOM
Piwa: 57/0
Wysłany: Pią 24 Lip 2015, 21:37
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


I nie masz w tłokach podfrezowań?
_________________
(link do strony władza ocenzurowała)
Powrót do góry
Grzybeq

Auto Maniak



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1607
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Pią 24 Lip 2015, 23:09
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT


Nie - tłoki mam z góry gładkie.
Trochę mnie to zaskoczyło, ale widocznie tak jest to zbudowane.
Uruchamiałem silnik ze zdjętą pokrywą paska rozrządu - te wałki wcale nie kręcą się szybko, więc w razie strzelenia paska - o ile nie trafi się na pozycję pełnego otwarcia zaworu, to wałek samoczynnie ustawia się w spoczynek, więc kolizji być nie powinno, jednak faktycznie kolizja mieć to miejsce jeśli trafi się pechowo...

Kurcze - nawet tu:
http://kiasklep.pl/kia/pic/sp1100a.jpg
widać, że powinny mieć podfrezowania. Może ktoś już przy tym silniku majstrował zanim kupiłem auto - tego nie wiem i raczej się nie dowiem...

Pozdrawiam!
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Kia Sportage »

Opinie o samochodach Kia Sportage - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne


KiaCee'd

59 260

2020r.

34 820 km

mazowieckie

KiaRio

11 900

2007r.

155 573 km

pomorskie

KiaSportage

47 500

2013r.

200 000 km

pomorskie

KiaSportage

45 800

2015r.

180 000 km

małopolskie

KiaNiro

92 900

2018r.

53 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System