Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 150 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: VB
Piwa: 30/3
Wysłany: Pon 31 Sie 2009, 20:51
Temat postu:
KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT
Witam.
Chciałem sie podzielić informacjami dotyczącymi silnika 2,0 16v oraz kosztami remontu. Auto z przebiegiem 197 tys km.
Zaczęło się od tego ze w aucie kończyło się sprzęgło oraz z silnika dochodził dźwięk stukania - spotkałem się z tym na forum. W planach byla tez wymiana rozrządu.
Mechanik stwierdził ze najlepiej będzie wyjąc silnik. Po kilku godzinach silnik był wyjęty. Okazało się ze jest zatarte łożysko oporowe - pęknięta guma przy wysprzegliku, co powodowało ze biegi nie chciały wchodzić - przypaliła się tarcza sprzegła.
Następnie została zdjęta pokrywa zaworów. Okazało się ze niektóre hydropopychacze nie dotykają do wałka rozrządu. Po zdjęciu głowicy i odkręceniu wałków podczas wyciągania hydropopychaczy - wszystkie się rozpadły. Masakra.
Później została odkręcona miska olejowa - okazało sie ze nie wystepuja uszczelki tylko coś a'la sylikon.
Po odkręceniu panewek i wyjęciu tłoków ukazała się nam masakryczna rzecz - tulejki korbowodowe miały na sworzniach 1mm luzu gdzie wogole nie powinno go być. Przez to tłoki mogły uderzać w głowice i zawory co spowodowało rozpadniecie sie hydropopychaczy.
Czytałem na forum ze ktoś wymienił 16 hydropopychaczy i dalej silnik klepał. Domyślam sie ze to wuna tulejek. Po konsultacji z kilkoma mechanikami, stwierdziliśmy ze jest to chyba "błąd konstrukcyjny" silnika. auto dodatkowo ma dysze spryskujace tłok olejem ku lepszemu smarowaniu, wiec brak oleju tutaj odpada - chyba ze ktoś jeździł na sucho.
Ogolnie silnik teraz jest jak nowka, chodzi cichutko ze prawie go nie słychac. Napisze co było wymienione"
* pierscienie
* panweki korbowodowe
* napinacz, rolka, pasek rozrzadu
* 16 hydropopychaczy
* uszczelka pod głowice
* kompletne sprzegło
* uszczelniacze wału - 2 szt
* uszczelniacze wałków rozrządu - 2 szt
* uszczelka pokrywy rozrzadu
* 4 tulejki korbowodowe + pasowanie ze sworzniami 120 pln
* planowanie głowicy 50 pln
* frezowanie gniazd i zaworów - 200 pln
* 1 zawór ssący
* uszczelka kol wydech, ssacego, uszczelka kolektor - wydech
* plyn chłodzący
* olej Motul 10w40 + filtr
Koszty obróbki głowicy i wszystkich części to 2550 pln. Praktycznie cały remont wziął sie z powodu tulejek korbowodowych.
Moja rada: jak juz silnik zaczał "klekotac" to radze się szykować na remoncik
Pozdro _________________ Jeśli jakoś Ci pomogłem, postaw "Piwo"
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 150 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: VB
Piwa: 30/3
Wysłany: Sro 02 Wrz 2009, 18:36
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT
roberto12 napisał:
I po co gorozkręcałeś. Trzeba było jeździć w niewiedzy
Na szczęście właśnie go rozkręciłem. Przez uderzanie tłoków w zawory, pękł jeden zawór, trzymał się ledwo ledwo na zamku. Jak by wpadł do środka to dopieo by było pozamiatane. _________________ Jeśli jakoś Ci pomogłem, postaw "Piwo"
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 150 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: VB
Piwa: 30/3
Wysłany: Pon 07 Wrz 2009, 18:47
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT
WAMPIR napisał:
to taniej by było kupić używany motor gdzieś na allegro
Nie tak taniej bo za silnik używany trzeba dać około 2500 a nigdy nie wiadomo w jakim jest stanie - moze jeszcze gorszym niż był mój.
A tak mam praktycznie nowy silnik, z przebiegiem 150 km od remontu _________________ Jeśli jakoś Ci pomogłem, postaw "Piwo"
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 151 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: KIA CARENS II 1,8 benzyna + LPG
Piwa: 12/1
Wysłany: Sob 14 Lis 2009, 22:55
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT
Ano takim że jak tłok ma luz na sworzniu to może "podchodzić" wyżej niż normalnie i właśnie wtedy spotyka się z zaworem. _________________ Pozdrawam Radek
KIA Moderator
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 150 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: VB
Piwa: 30/3
Wysłany: Pią 20 Lis 2009, 23:22
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT
Chyba jednak bardzo.
Mogę wkleić foty pękniętego na zamku zaworu. Jeśli tłok w niego nie uderzał to dlaczego pękł ? Na tym tłoku hydropoychacz został wyjęty w wielu częściach. Poza tym wszystkie hydropopychacze poszły do wymiany bo miały sklepany wewnętrzny stożek - od czego ? Na każdym sworzniu był luz min 1 mm. _________________ Jeśli jakoś Ci pomogłem, postaw "Piwo"
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Pią 24 Lip 2015, 19:38
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT
Na wstępie przepraszam, że odgrzewam kotleta.
Z racji, że temat bezkolizyjności silnika 2.0 DOHC benzyna jest tematem dość gorącym postanowiłem osobiście na swoim egzemplarzu sprawdzić jak to się ma z rzeczywistością.
Zrobiłem test - zdjąłem pasek rozrządu - wałki samoczynnie ustawiły się w stan spoczynkowy tj. 4 zawory ssące i 4 wydechowy lekko uchylone. W takim położeniu wałem można obrócić bez problemów.
Ustawiłem tłoki w środkowym położeniu i przekręciłem wałkami rozrządu o 180' względem poprzedniego ustawienia (czyli drugi stan spoczynkowy). Powtórzyłem test - wałem nadal można kręcić bez problemów.
Zrobiłem kolejny test - ustawiłem 1 i 4 tłok na górze, założyłem klucz na wałek rozrządu i powoli kręcę i co? A właśnie - zawory oparły się o tłok! Identyczną próbę zrobiłem z wydechowymi - wynik taki sam.
Obróciłem wał o 180' - 2 i 3 tłok w górze - wynik identyczny - zawory opierają się o tłok.
Podsumowanie:
Silnik był projektowany jako bezkolizyjny - to prawda, ale w przypadku, gdy pęknie pasek i wałki ustawią się w stan spoczynku - nic się nie dzieje. Jednak gdy zostaną w pozycji otwartej - istnieje takie prawdopodobieństwo - tłok cmoknie zawory nawet przy w pełni sprawnym silniku! Temat bezkolizyjności chodził za mną już bardzo długo, bo jak mierzyłem otwarcie zaworów to ni w ząb nie zgadzało mi się, że tłok się tam zmieści. Inaczej, jakby w tłokach było podfrezowanie pod zawody, ale pewnie z czasem i tak by zarosło i efekt byłoby taki sam. Nie mniej jednak silnik jest bezkolizyjny wtedy i tylko wtedy, gdy wałki rozrządu ustawią się w pozycji spoczynkowej.
Fajnie byłoby jakby ktoś potwierdził lub zaprzeczył wykonując identyczny test. Dodam jeszcze, że moja głowica była planowana więc jest niższa od oryginalnej...
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Pią 24 Lip 2015, 23:09
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) KIA SGE I silnik 2,0 16V REMONT
Nie - tłoki mam z góry gładkie.
Trochę mnie to zaskoczyło, ale widocznie tak jest to zbudowane.
Uruchamiałem silnik ze zdjętą pokrywą paska rozrządu - te wałki wcale nie kręcą się szybko, więc w razie strzelenia paska - o ile nie trafi się na pozycję pełnego otwarcia zaworu, to wałek samoczynnie ustawia się w spoczynek, więc kolizji być nie powinno, jednak faktycznie kolizja mieć to miejsce jeśli trafi się pechowo...
Kurcze - nawet tu:
http://kiasklep.pl/kia/pic/sp1100a.jpg
widać, że powinny mieć podfrezowania. Może ktoś już przy tym silniku majstrował zanim kupiłem auto - tego nie wiem i raczej się nie dowiem...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.