Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Siem-ce śl. Posiadane auto: merc-benz a klasa W169 1.5 LPG
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 18 Wrz 2009, 21:18
Temat postu:
Sonda lambda
Witam wszystkich posiadaczy Sportage.
Przed miesiącem nabyłem Sportage 2.0 pb+lpg, i świeci mi się check, kilka razy odłączałem akumulator, ale po przejechaniu kilkunastu kilometrów ponownie zaświeca się. Skorzystałem z samo diagnostyki i wyświetla mi błędy bodajże 35 i 36, w każdym razie oba błędy związane są z obwodem sondy lambda. Przeglądałem schemat i w na schemacie widnieją 2 sondy a u mnie jest 1 na kolanie za kolektorem i mam pytanie, czy za katalizatorem też powinna być, czy jest tylko jedna. Po za tym na benzynie gasł mi na wolnych obrotach, ale poprzedni właściciel zanadto oszczędzał i prawdopodobnie przyczyna tkwiła we wtryskach, bo pojeździłem na benzynie i teraz pracuje dobrze. Nie będę ukrywał, że gazu w mieście spala mi ponad 16 litrów, to chyba trochę za dużo, a na gazie nie ma żadnych problemów. A wkurza mnie ta kontrolka. i jeszcze jedno auto jest z 1999 roku i powinno być gniazdo OBD2 a nie ma, podejrzewam że ktoś je usunął bo poprzedni właściciel miał super elektryka(m.in rozbudował sterowanie centralnym zamkiem tak, że 2 dni męczyłem się, aby przywrócić wszystko do normy). Proszę osoby znające dobrze to auto o pomoc.
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 150 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: VB
Piwa: 30/3
Wysłany: Sob 19 Wrz 2009, 11:54
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Sonda lambda
Witam.
Gratuluje nabycia Kijanki
Jeśli pali sie check, to znaczy ze są błędy. Po odłączeniu akumulatora kasują się. System jest tak skonstruowany ze jeśli dana usterka zostanie naprawiona to po około 30-tu uruchomieniach silnika bez usterki - zostanie ona skasowana z kompa.
W SGE I jest jedna sonda lambda, tak jak piszesz na kolanku miedzy kolektorem wydechowym a katalizatorem.
Wg mojej tabeli błędów (ściągnięta z netu):
15, 17, 35, 36, 37 - sonda lambda lub jej obwód
Auto w prospekcie KIA ma następujące spalania:
Producent podaje (2,0 16V):
trasa 90 km/h - 9,2
trasa 120 km/h - 10,4
miasto - 12,4
Gazu zawsze trzeba liczyć +10%. Jeśli rzeczywiście wyskakują błedy od sondy lambda, to może ona już nie pracować w ogóle bądź pracować za wolno co daje przekłamane informacje do kompa który moze dawać za duże dawki paliwa. Ja wymieniałem u siebie - koszt wymiany, zczytania i skasowania błędów + sonda to około 400pln.
Z tego co wiem to dopiero III-cia generacja SGE ma wtyk OBD2. Pozostałe mają jedynie złącze diagnostyczne pod maską przy filtrze powietrza. _________________ Jeśli jakoś Ci pomogłem, postaw "Piwo"
cześć kwadi a u ciebie po wymianie sondy jak wygląda spalanie bo moja kijanka to też pali 16 gazu po mieście _________________ tylno napędowce są najlepsze SUPER JAZDA
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 150 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: VB
Piwa: 30/3
Wysłany: Wto 29 Wrz 2009, 16:45
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Sonda lambda
WAMPIR napisał:
cześć kwadi a u ciebie po wymianie sondy jak wygląda spalanie bo moja kijanka to też pali 16 gazu po mieście
Witam, witam
Panowie, prawda jest taka że te 15-16 L gazu w mieście to jest norma tego auta i niżej nie zejdziemy. Moja sekwencja przełącza się przy 45 st. Na 36 L LPG robię jakieś 240 km co daje mniej więcej 15,5 L. Mój silnik jest dopiero co po remoncie i oszczędzam go ale tu jest potwierdzenie tego spalania:
Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Siem-ce śl. Posiadane auto: merc-benz a klasa W169 1.5 LPG
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 14 Gru 2009, 14:11
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Sonda lambda
Znalazłem przyczynę świecącego checka, zamienione były przewody łączące sondę z centralką lpg. Nie wiem, czy podłączył w ten sposób gazownik, czy potem ktoś grzebał. I miałem spokój, aż w sobotę ponownie zaświecił mi się check więc podłączyłem led-a i wyświetla pięć krótkich sygnałów, czyli jest to kod 05 a nigdzie nie znalazłem co oznacza. Stało się to z chwilą odpalenia auta, czyli nawet komputer nie zdążył przetestować podzespołów. i mam jeszcze pytanie, czy próbował ktoś podłączyć jakiś skaner pod gniezdo diagnostyczne w komorze silnika, z tego co się dopatrzyłem są w gnieździe linie K i L.
a ja mam takie pytanko w mojej zainstalowana jest instalacja 2 generacji czyli nie sekfencja
pali się oczywiście kontrolka czek ,gazownik powiedział ze przy tej konfiguracji tak będzie.Po pomiarach sondy okazało sie ze padnięta jest lambda wymieniłem ja na uniwersalną boscha wskazania na kompie wskazują na nadal zła prace sondy.Mechanik twierdzi że może to być coś z instalacja elektryczną.Pytanko co moze być? Jak mozna zmierzyć sprawdzić czy sonda jest sprawna? proszę o info
Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Siem-ce śl. Posiadane auto: merc-benz a klasa W169 1.5 LPG
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 25 Sty 2010, 15:28
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Sonda lambda
W domowych warunkach, najlepiej podmienić sondę w innym silniku i przejechać na niej kilkadziesiąt kilometrów. Czy jesteś pewien, że jest dobrze podpięta do instalacji. U mnie jak pisałem wcześniej zamienione były wejście sygnału z wyjściem.
Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 82 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: W podpisie
Piwa: 5/2
Wysłany: Pon 25 Sty 2010, 15:48
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Sonda lambda
Zdjagnozować sondę można w prosty sposób, nie wiem jaka posiadasz w swoim autku, sondy są zazwyczaj 2 lub 4 przewodowe. Przy sondach dwu przewodowych (kolory przewodów np. biały i niebieski): jeden przewód to "masa" drugi to "data". Diagnozę sprawności sondy przeprowadzasz zwykłym miernikiem elektronicznym, ustawiasz sobie na Volty-prąd stały, wbijasz kocówki miernika w przewody sondy tak aby przebić izolację, zwiększasz obroty i na mierniku powinny się pokazać wartości w zakresie od 0,1-1V przemiennie wzrastając i opadając. Taki pomiar trzeba wykonać na ciepłym silniku. W sondzie cztero przewodowej ( np, biały, niebieski i dwa szare) sytuacja wygląda zupełnie identycznie jak powyżej, dodatkowe 2 kable (dwa szare, białe itp.) są w tym samym kolorze i jest to podgrzewanie sondy, pomiar wykonujesz na pozostałych dwóch. _________________ KIA CARNIVAL 2,5 V6 24V + LPG 1999 r.p.
Nowe forum CARNIVAL: http://forumkiacarnival.za.pl/ - ZAPRASZAMY !!!
Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 82 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: W podpisie
Piwa: 5/2
Wysłany: Pon 25 Sty 2010, 18:30
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Sonda lambda
Do sondy NTK/NGK którą to zakupiłem i montowałem są dołączone specjalne złączki zaciskowe. Sondy nie wolno lutować ze względu na wysoką temperaturę otoczenia w którym pracuje. _________________ KIA CARNIVAL 2,5 V6 24V + LPG 1999 r.p.
Nowe forum CARNIVAL: http://forumkiacarnival.za.pl/ - ZAPRASZAMY !!!
Witam serdecznie jestem nowy na tym forum. Mam sportage z 95 ze złączem diagnostycznym obok przepływki. Wczoraj udało mi się podłączyć w zaprzyjaźnionym warsztacie komputer marki AUTOBOSS. Sczytuje pięknie wszystkie błędy można także obejrzeć sobie aktualne wartości podawane przez wiele czujników takich jak przepływka sonda czujniki temperatury i inne. Polecam do diagnostyki tego silnika (SOHC 70kW) własnie ten komputer. Mi wypluł błąd sondy oraz błąd czujnika temperatury (spalanie 18 litrów benzyny na 100km). Mam nadzieję że po wymianie spalanie spadnie do akceptowalnych wartości. Pozdrawiam:)
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Wto 18 Gru 2012, 13:44
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Sonda lambda
Panowie - mi po wymianie sondy i podłączeniu jej pod sterownik LPG spalanie spadło do 11l/100km jadąc na trasie. Tankując 48 litrów i jadąc "za raz" całą trasę gazu wystarczy na 440-450km. Dodam, że nogę mam raczej lekką do jazdy a silnik staram się podczas jazdy trzymać na obrotach 2-3tys rpm.
Podłączając się pod sterownik gazu przy -10'C ku mojemu zdziwieniu sonda rozpoczęła pracę po około 10s od uruchomienia silnika. Przed wymianą sondy na tej samej ilości gazu przejeżdżałem jakieś 370-380km. Jak dla mnie jest to duża różnica. Jeżdżąc w trybie mieszanym gazu wystarczy mi na około 400km, z tym, że przełączenie na LPG następuje po rozgrzaniu gazu do 20'C, więc silnik pracuje jeszcze na ssaniu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.