Witam
Własnie stałem się posiadaczem super Kijanki Zosi (Sephi) . Ma silnik 1.5 GLX i pali się kontrolka "Check Engine" - nie wiem dlaczego . Sprzedawca twierdził, że nie paliła, lecz gdy zmienił akumulator to zaczęła. Wierzyć mi się nie chce. Twierdził też, że pół roku stała na parkingu.
Z mojej strony sprawdziłem: silnik pracuje płynnie, przy przyspieszaniu nie dławi się, więc przewody wysokiego i cewka powinny być OK. Co jeszcze może być powodem tego? Resetowałem komputer (odłączyłem aku na 1h) i nic, nadal się pali.
Miał ktoś z was też taki problem? Coprawda jestem przed wymianą filtra oleju, paliwa, powietrza, więc może coś się zmieni, ale na razie nic.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i porady.
Pozdrawiam
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 150 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: VB
Piwa: 30/3
Wysłany: Nie 11 Paź 2009, 20:14
Temat postu:
Re: ( Kia Sephia ) Check Engine - Sephia I 1998 silnik 1.5 GLX
Skoro pali się "check engine" po resecie kompa to znaczy ze jest jakiś problem w układzie. należy jak najszybciej podłączyć auto pod komputer i zczytać błędy. Po to zostało to zrobione aby poinformować kierowce o czymś co sie dzieje w aucie. Np w fordach tego nie ma (checka), jedziesz i momentalnie auto staje - żadnych objaw, to jest dopiero zonk.
Pozdrawiam _________________ Jeśli jakoś Ci pomogłem, postaw "Piwo"
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wadowice Posiadane auto: Kia SEPHIA GTX automat, Toyota Carina E GLI
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 14 Paź 2009, 11:52
Temat postu:
Re: ( Kia Sephia ) Check Engine - Sephia I 1998 silnik 1.5 GLX
Pergolesi napisał:
Dzięki
Rozumiem, ze nie ma konieczności robienia tego w autoryzowanym serwisie prawda? Elektryk samochodowy powinien mieć taki sprzęt?
Pozdr
Możesz też powpychać kawałek druta w złącze i liczyć mignięcia kontrolki. Ale nie pamiętam w tej chwili w które piny trzeba zewrzeć. Można to znaleźć w sieci.
Re: ( Kia Sephia ) Check Engine - Sephia I 1998 silnik 1.5 GLX
Sprawdziłem przewody wysokiego wieczorkiem i niestety iskrzą, więc prawdopodobnie to może być to. Nie ma napięcia na którymś z garów i tak się dzieje. Taką sytuację miałem we Fiacie.
Re: ( Kia Sephia ) Check Engine - Sephia I 1998 silnik 1.5 GLX
Dziś zauważyłem co następuje:
Wymieniłem przewody WN i świece, a CH.E. nadal pali. Obroty dziwnie się zachowują, bo pływają. Raz są baaaaardzo niskie, a raz skaczą na wysokie (mam tu na myśli bieg jałowy). Macie jakiś pomysł????
POMOCY
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 151 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: KIA CARENS II 1,8 benzyna + LPG
Piwa: 12/1
Wysłany: Wto 27 Paź 2009, 22:26
Temat postu:
Re: ( Kia Sephia ) Check Engine - Sephia I 1998 silnik 1.5 GLX
Tak korespondencyjnie diagnozując to powodować te objawy mogą: czujnik temp. cieczy chłodzącej (nie ten od zegara tylko od ECU), czujnik podciśnienia lub wężyk podciśnieniowy od niego, no i potencjometr przepustnicy. _________________ Pozdrawam Radek
KIA Moderator
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wadowice Posiadane auto: Kia SEPHIA GTX automat, Toyota Carina E GLI
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 28 Paź 2009, 10:13
Temat postu:
Re: ( Kia Sephia ) Check Engine - Sephia I 1998 silnik 1.5 GLX
Pergolesi napisał:
Dziś zauważyłem co następuje:
Wymieniłem przewody WN i świece, a CH.E. nadal pali. Obroty dziwnie się zachowują, bo pływają. Raz są baaaaardzo niskie, a raz skaczą na wysokie (mam tu na myśli bieg jałowy). Macie jakiś pomysł????
POMOCY
Sprawdź kody błędów! Jeśli CH.E. ciągle się świeci, to ECU musi pamiętać jakieś błędy.
Dla wywołania autodiagnostyki trzeba:
1. Na wyłączonym zapłonie zewrzeć ze sobą dwa piny w złączu diagnostycznym wg shematu:
2. włączyć zapłon (przekręcić kluczyk do pozycji „on”) i liczyć mignięcia kontrolki „CH.E.” – długie mignięcia to liczba dziesiątek, krótkie mignięcia to liczba jedności. Np. dwa długie mignięcia i pięć krótkich to błąd nr 25
Złącze diagnostyczne masz pod maską na środku podszybia _________________ Teraz:
Toyota CARINA E 1,6 16V GLI + LPG 1997r
Kia SEPHIA 1,5 8V GTX 1997r automat
Kiedyś:
Dodge NEON 2,0 16V 1996r automat
Nissan PRIMERA 2,0 16V SLX + LPG 1991r automat
Polonez CARO 1,6 8V GLE 1993r
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wadowice Posiadane auto: Kia SEPHIA GTX automat, Toyota Carina E GLI
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 28 Paź 2009, 14:18
Temat postu:
Re: ( Kia Sephia ) Check Engine - Sephia I 1998 silnik 1.5 GLX
Pergolesi napisał:
A ja się zastanawiałem czy to nie silniczek krokowy?
Mógłby być silniczek krokowy, gdyby taki był W naszych kijankach zaworem ISC struje elektromagnes, a nie silniczek krokowy (przynajmniej w mojej). Jeśli by padł elektromagnes to nie odpaliłbyś auta wcale, a jesli ISC działał by źle, bo np jest brudny ale elektromagnes sterujący byłby dobry to nie było by błędu na ECU i świecącej kontrolki.
Powodem niewłaściwych obrotów biegu jałowego może być awaria któregoś czujnika, albo jakaś usterka. Zamiast sprawdzać wszystko po kolei lepiej odczytać kody błędów - one raczej rzadko mówią wprost co się zepsuło, ale czasem mozna się po nich domyślić gdzie zacząć szukać. _________________ Teraz:
Toyota CARINA E 1,6 16V GLI + LPG 1997r
Kia SEPHIA 1,5 8V GTX 1997r automat
Kiedyś:
Dodge NEON 2,0 16V 1996r automat
Nissan PRIMERA 2,0 16V SLX + LPG 1991r automat
Polonez CARO 1,6 8V GLE 1993r
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wadowice Posiadane auto: Kia SEPHIA GTX automat, Toyota Carina E GLI
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 28 Paź 2009, 15:23
Temat postu:
Re: ( Kia Sephia ) Check Engine - Sephia I 1998 silnik 1.5 GLX
jeszcze jedno... te obroty... czy one nieustannie falują od niskich do wysokich, czy może nie falują i są stabilne ale raz nisko a raz wysoko? Jak często się zmieniają i w jakim zakresie? _________________ Teraz:
Toyota CARINA E 1,6 16V GLI + LPG 1997r
Kia SEPHIA 1,5 8V GTX 1997r automat
Kiedyś:
Dodge NEON 2,0 16V 1996r automat
Nissan PRIMERA 2,0 16V SLX + LPG 1991r automat
Polonez CARO 1,6 8V GLE 1993r
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wadowice Posiadane auto: Kia SEPHIA GTX automat, Toyota Carina E GLI
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 28 Paź 2009, 15:33
Temat postu:
Re: ( Kia Sephia ) Check Engine - Sephia I 1998 silnik 1.5 GLX
Pergolesi napisał:
Ja mam Zosię 1.5 MultiEFI z 1998. A gdy już zliczę jaki to błąd to co dalej?
Błąd lub błędy, bo może ich być wiecej - popatrzę w tabelkę co one oznaczają i dam Ci znać Na tej podstawie dowiesz się gdzie grzebać, co wymienić lub wyregulować. _________________ Teraz:
Toyota CARINA E 1,6 16V GLI + LPG 1997r
Kia SEPHIA 1,5 8V GTX 1997r automat
Kiedyś:
Dodge NEON 2,0 16V 1996r automat
Nissan PRIMERA 2,0 16V SLX + LPG 1991r automat
Polonez CARO 1,6 8V GLE 1993r
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sephia ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.