Kia

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Kia Sportage ) Przedni naped - problemy .


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bachor

Debiutant



Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): Międzychód
Posiadane auto: KIA SPORTAGE 2.0 1999
Piwa: 3/3
Wysłany: Wto 12 Sty 2010, 23:48
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) Przedni naped - problemy .


Łożyska w piastach są ok co prawda miały minimalny luz ale wykasowałem
i nic nie buczy.Za łożysko w serwisie zapłaciłem niecałe 20 zeta za uszczelniacz 23 ale musiałem roztoczyć piastę(chyba był od nowszego modelu)Cała robota zajęła mi jakieś 2 godziny.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
leon zet

Auto Maniak



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 756
Skąd jesteś (miejscowość / region): KIA
Posiadane auto: SPORTAGE 2,0DOHC CUSTOM
Piwa: 57/0
Wysłany: Wto 12 Sty 2010, 23:57
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) Przedni naped - problemy .


@Kwadi
Przy założeniu, że czop przegubu współpracujący z łożyskiem oznaczonym nr 13 jest zdrowy - w sensie nie wyorany przez rozlatujące się łożysko, to ogarnięcie całego bałaganu to dla mnie kwestia max godziny na koło. Ważna uwaga - zaopatrz się w ściągacz do końcówek drążków kierowniczych - naprawdę ułatwia całe postępowanie. Oczywiście jeśli masz przegub do wymiany to cała operacja zajmuje trochę więcej czasu - zwykle postępuję metodą rzeźnicką i przecinam przegub nie chrzaniąc się ze zbijaniem go z półosi. Przecież i tak na złom idzie, a ja mam pewność, że nie wykruszy mi się półoś w miejscu gdzie jest zabezpieczenie.

Teraz kolejna uwaga - mówisz, że półosie latają po odkręceniu sprzęgiełek - i poniekąd nie ma w tym nic dziwnego. Aby podparcie półosi było pewne musi mieć ona przynajmniej dwa łożyska. I tak właśnie jest i w tym przypadku: jedno łożysko masz w piaście (13) a drugie - w sprzęgiełku. Więc jeśli zdejmiesz sprzęgiełko to półoś traci jedno podparcie i lata. Sprawdź jak wygląda sytuacja przy założonym sprzęgiełku - procedurę opisałem powyżej. Jeśli przy szarpaniu przegubem góra-dół będziesz miał luz powyżej 0,5 cm to znaczy, że łożysko jest do bani lub że go już w ogóle nie ma albo masz tak zniszczony czop przegubu, że jest mu wszystko jedno czy łożysko jest czy też go nie ma. Jeszcze jedna rzecz odnośnie latania półośki jak będziesz składał to całe ustrojstwo do kupy to zwróć uwagę na luz poosiowy półosi w piaście - teoretycznie powinien on zostać skasowany podkładką zabezpieczoną pierścieniem Segera. Zwykle jest tak, że jest tam spory luz - ja skasowałem go podkładkami dorobionymi z odpowiedniej grubości blachy z brązu.

Łożysk 7 i 11 nie ruszaj, chyba że koniecznie chcesz je wymienić - ale ja bym zostawił. Sprawdź tylko czy łożyska te nie mają zbyt dużych luzów - jak masz podniesione auto to złap za koło na górze i na dole i poszarp delikatnie naprzemian góra-dół. Jeśli będzie luz to trzeba go skasować taką specjalną nakrętką - na tym rysunku jest to bodajże część nr 4.
W razie jakbyś się jednak upierał na wymianę tych łożysk to nie kupuj ich w serwisie, bo zdzierają okrutnie - chyba z 250 zł za komplet na jedną stronę. Za taką kasę można w sklepie gieesu kupić komplet porządnych łożysk na oba koła i jeszcze na browar zostanie. Jak znajdę to dla porządku zamieszczę oznaczenia tych łożysk.

W przeciwieństwie do łożysk stożkowych łożysko igiełkowe należy kupić w serwisie. W sklepie gieesu kosztuje dwa razy drożej. Czemu tak? Sam nie wiem. Na łożysko w serwisie wydasz max 20 zł i max 10 zł na uszczelniacz.
_________________
(link do strony władza ocenzurowała)
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
leon zet

Auto Maniak



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 756
Skąd jesteś (miejscowość / region): KIA
Posiadane auto: SPORTAGE 2,0DOHC CUSTOM
Piwa: 57/0
Wysłany: Wto 12 Sty 2010, 23:59
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) Przedni naped - problemy .


bachor napisał:
Za łożysko w serwisie zapłaciłem niecałe 20 zeta za uszczelniacz 23 ale musiałem roztoczyć piastę(chyba był od nowszego modelu).


Sprzedali Ci nie ten uszczelniacz co trzeba - inny jest do sprzęgiełek automatycznych mechanicznych a inny do podciśnieniowych. Trzeba było dobierać po numerze VIN.
_________________
(link do strony władza ocenzurowała)
Powrót do góry
Kwadi

Stały Bywalec



Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: VB
Piwa: 30/3
Wysłany: Sro 13 Sty 2010, 12:40
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) Przedni naped - problemy .


Dzięki Panowie za odpowiedz Wink

Mam jeszcze jedną sprawę: nie znacie może wymiarów tego simmeringa ? Łożyska zamówiłem a z simmeringami jest problem i b. długi czas oczekiwania w serwisie.

Z góry dziękuje
_________________
Jeśli jakoś Ci pomogłem, postaw "Piwo" Smile
Powrót do góry
leon zet

Auto Maniak



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 756
Skąd jesteś (miejscowość / region): KIA
Posiadane auto: SPORTAGE 2,0DOHC CUSTOM
Piwa: 57/0
Wysłany: Sro 13 Sty 2010, 14:50
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) Przedni naped - problemy .


Uszczelniacz oznaczony jest symbolem 0K011 33065 - ten akurat dedykowany jest do sprzęgiełek mechanicznych. Do podciśnieniowych jest inny i numeru tego nie znam.
_________________
(link do strony władza ocenzurowała)
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 13 Sty 2010, 14:50
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Kwadi

Stały Bywalec



Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: VB
Piwa: 30/3
Wysłany: Sro 13 Sty 2010, 19:42
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) Przedni naped - problemy .


Witam.
dziś byłem w serwisie i z tego co się zorientowałem:

Uszczelniacz do napędów mechanicznych - 75 mm * 5 mm
Uszczelniacz do napędów pneumatycznych - 85mm * 16 mm

I teraz moje pytanie - czy oba te simmeringi mogą mieć rzeczywiście takie wymiary ? Pan w serwisie stwierdził że może mieć błędną dokumentację.
_________________
Jeśli jakoś Ci pomogłem, postaw "Piwo" Smile
Powrót do góry
leon zet

Auto Maniak



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 756
Skąd jesteś (miejscowość / region): KIA
Posiadane auto: SPORTAGE 2,0DOHC CUSTOM
Piwa: 57/0
Wysłany: Sro 13 Sty 2010, 22:42
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) Przedni naped - problemy .


Normalnie kocham serwis i te ich błędy w katalogach...
Najgorsze jest to, że głęboko gdzieś mają to, że ludzie im takie błędy zgłaszają. Nie bardzo chce mi się teraz iść do garażu aby sprawdzić wymiar uszczelniacza - ale z tego co pamiętam to ten do sprzęgów mechanicznych ma mniej więcej takie wymiary jak podałeś.

Nie wiem po co Ci te wymiary, ale jeśli chcesz dobrać coś w sklepie gieesu to od razu mówię - odpuść sobie. To nie jest żaden typowy uszczelniacz.
I jeszcze jedno - uszczelniacz ten montowany jest w piaście w czopie zwrotnicy od strony przegubu zewnętrznego i wargą opiera się na specjalnym podtoczeniu na przegubie - stąd właśnie tak duża średnica.
_________________
(link do strony władza ocenzurowała)
Powrót do góry
bachor

Debiutant



Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): Międzychód
Posiadane auto: KIA SPORTAGE 2.0 1999
Piwa: 3/3
Wysłany: Czw 14 Sty 2010, 21:29
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) Przedni naped - problemy .


A znacie może wymiary uszczelniacza który wchodzi w sama piastę bo jakis szpec wbił go odwrotnie i muszę wymienić no i nadal nie moge znalezc przyczyny szarpnięć przy przyspieszaniu
Powrót do góry
leon zet

Auto Maniak



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 756
Skąd jesteś (miejscowość / region): KIA
Posiadane auto: SPORTAGE 2,0DOHC CUSTOM
Piwa: 57/0
Wysłany: Pią 15 Sty 2010, 01:39
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) Przedni naped - problemy .


Postaram się ogarnąć temat w miarę krótko. Za błąd nr 17 może odpowiadać kilka przyczyn:
1. Uszkodzenie przewodów sondy lambda - trzeba sprawdzić czy nie poluzowała się wtyczka lub nie wyskoczył z niej jakiś pin;

2. Niewłaściwe ciśnienie paliwa podawanego przez pompkę. Według instrukcji powinno ono wynosić 2,7-3,2 kg/cm2 pod warunkiem, że wąż podciśnienia jest odłączony od regulatora ciśnienia. Ciśnienie mierzy się manometrem wpiętym za filtrem paliwa a przed listwą wtryskową. Jeśli ciśnienie jest mniejsze to mamy kilka podejrzanych:
- walnięta pompa
- zapchany filtr paliwa pod maską
- niedrożny przewód zasilający
- zapchany filtr na smoku pompy w zbiorniku - zwykle produktami korozji zbiornika.

Jeśli ciśnienie będzie sporo większe to wtedy mamy dwóch podejrzanych:
- zapchany wąż powrotu paliwa;
- uszkodzony regulator ciśnienia.

Jak widać trochę roboty ze sprawdzeniem tego będzie.

3. Uszkodzony (zapieczony lub lejący) wtryskiwacz/wtryskiwacze. Instrukcja mówi coś o podmianie na nowe sprawne, ale takie rzeczy to w serwisie mogą sobie robić. Ja wymontowałem wtryskiwacze i zawiozłem je do fachowca dysponującego urządzeniem "jet tester" oraz myjką ultradźwiękową - jeśli któryś wtryskiwacz nie działa jak należy to można to wykryć i ewentualnie niesprawność tą usunąć. Instrukcja zaleca też sprawdzenie przy pomocy narządu słuchu czy podczas pracy silnika wtryskiwacze wydają odgłosy pracy. Jeśli nie sugeruję sprawdzenie napięcia we wtyczce zasilającej.

4. Uszkodzone/niesprawne elementy układu zapłonowego. Czasem padają cewki zapłonowe, czasem przewody. Instrukcja humorystycznie zaleca ściąganie kolejnych fajek ze świec w celu ustalenia, który cylinder nie pali... Chyba twórcy instrukcji nie wiedzą jak jest rozwiązany układ zapłonowy w silniku 2,0 dohc. Ja zwykle wykręcam świece, wkładam je w fajki i opieram o pokrywę głowicy. Kręcąc rozrusznikiem wiem gdzie i w jakiej kondycji jest iskra.

5. Czujnik termiczny odpowiadający za włączenie/wyłączenie ssania


Jeśli wszystkie te podzespoły i urządzenia są sprawne to pozostaje jedynie wymienić ECU...

Ja osobiście przyjrzałbym się bliżej pompie paliwa i przyległościom w postaci filtrów i przewodów.
_________________
(link do strony władza ocenzurowała)
Powrót do góry
Kwadi

Stały Bywalec



Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: VB
Piwa: 30/3
Wysłany: Pią 15 Sty 2010, 19:43
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) Przedni naped - problemy .


Leon zet pisząc: "..

5. Czujnik termiczny odpowiadający za włączenie/wyłączenie ssania.."

masz na myśli czujnik obok termostatu na dwa przewody ?

U mnie chyba jest on trafiony gdyż dojeżdżam do pracy 8 km, temp za zegarach prawidłowa (prawie w połowie skali), ogrzewanie daje czadu gorącym powietrzem, a auto po przyjeździe do pracy potrafi na wolnych chodzić na ssaniu.
_________________
Jeśli jakoś Ci pomogłem, postaw "Piwo" Smile
Powrót do góry
leon zet

Auto Maniak



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 756
Skąd jesteś (miejscowość / region): KIA
Posiadane auto: SPORTAGE 2,0DOHC CUSTOM
Piwa: 57/0
Wysłany: Pią 15 Sty 2010, 20:00
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) Przedni naped - problemy .


Tak, właśnie ten czujnik dwupinowy po prawej stronie termostatu. W serwisie kosztuje chyba ze20 zł. Jednopinowy jest do zegara od temperatury.
_________________
(link do strony władza ocenzurowała)
Powrót do góry
Kwadi

Stały Bywalec



Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: VB
Piwa: 30/3
Wysłany: Wto 19 Sty 2010, 23:21
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) Przedni naped - problemy .


Witam.
Dziś zabrałem się za wymianę łożyska igiełkowego i simmeringu.
Okazało się że:
* simmering skończył sie jakiś czas temu - brak gumki
* łożysko igiełkowe stanęło dęba
* cała pół oś była mokra w rdzawym nalocie - dostało się dużo wody

Przy okazji wymieniam klocki, jeden sworzeń, zestaw naprawczy hamulców - nowe sprężynki.

Jutro zrobię foty co i jak i stworzę jakiegoś małego manuala Wink
_________________
Jeśli jakoś Ci pomogłem, postaw "Piwo" Smile
Powrót do góry
leon zet

Auto Maniak



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 756
Skąd jesteś (miejscowość / region): KIA
Posiadane auto: SPORTAGE 2,0DOHC CUSTOM
Piwa: 57/0
Wysłany: Wto 19 Sty 2010, 23:49
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) Przedni naped - problemy .


Przymierz koniecznie nowe łożysko na czop przegubu, bo może się okazać, że na czopie brakuje trochę średnicy. I wtedy kiszka.
_________________
(link do strony władza ocenzurowała)
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
WAMPIR

Stały Bywalec



Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 103
Skąd jesteś (miejscowość / region): woj ŚLĄSKIE
Posiadane auto: KIA SPORTAGE 2.0 16V 98r
Piwa: 1/1
Wysłany: Sob 23 Sty 2010, 21:35
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) Przedni naped - problemy .


LEON ZET skąd jesteś kolego bo tak fachowo opisujesz każdą usterke że najchętniej to tobie oddał bym swoją kijanke i wiedział bym że wszystko będzie dobrze ,a również mam problem ze skrzypieniem po włączeniu na 4h .Jak blisko woj śląskiego to fajnie no i jest pytanie czy zajmujesz sie tym czy tak tylko dla zabicia czasu Question Odemnie masz już browara Exclamation
_________________
tylno napędowce są najlepsze SUPER JAZDA
Powrót do góry
gadu-gadu
leon zet

Auto Maniak



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 756
Skąd jesteś (miejscowość / region): KIA
Posiadane auto: SPORTAGE 2,0DOHC CUSTOM
Piwa: 57/0
Wysłany: Sob 23 Sty 2010, 22:55
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) Przedni naped - problemy .


Mieszkam w Wyszkowie (a w zasadzie pod Wyszkowem). Kijankę mam od 8 lat i praktycznie wszystko robię przy niej sam (no chyba, że coś grubszego). Mechanikiem zawodowo nie jestem, tylko geodetą - dłubię sobie po godzinach. Moja wiedza jest wiedzą praktyczną nabytą podczas eksploatacji auta lub też poprzez wymianę doświadczeń z innymi użytkownikami kijanek z forum http://www.forum4x4.pl/ Nie świadczę usług, ale jeśli mam wiedzę o usterce to się nią dzielę.

A moja kijanka to seria...
No prawie seria
Wink
_________________
(link do strony władza ocenzurowała)
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 2 z 9
Ogłoszenia sprzedaży - Kia Sportage »

Opinie o samochodach Kia Sportage - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne


KiaRio

46 400

2018r.

84 400 km

wielkopolskie

KiaOptima

50 900

2017r.

205 500 km

wielkopolskie

KiaSoul

44 000

2018r.

44 000 km

lubelskie

KiaStonic

88 900

2022r.

8 740 km

śląskie

KiaStonic

67 300

2020r.

57 312 km

podkarpackie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System