Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 150 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: VB
Piwa: 30/3
Wysłany: Nie 24 Sty 2010, 17:33
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Przedni naped - problemy .
Ja już też jestem po zabiegu wymiany łożysk igiełkowych i uszczelniacza.
Tak jak opisywali poprzednicy - uszczelniacza praktycznie nie było a łożyska stały dęba. Przy okazji okazało sie że nie mam sprężynek przytrzymujących klocki oraz takich małych kliników - zabezpieczających nakrętkę od piasty przed odkręceniem. Dostane te kliniki w serwisie ??
Przy okazji odkręciłem piasty, wyczyściłem wszystko, sprawdziłem łożyska, nasmarowałem i poskładałem.
Przedni napęd od razu zaczął pracować cichutko - słychać teraz tylko prace mostu - muszę w nim olej wymienić - ciekawe czy wogóle olej w nim jest _________________ Jeśli jakoś Ci pomogłem, postaw "Piwo"
Witam wszystkich serdecznie. Jestem nowy na tym forum.
Przestudiowałem wszystkie wątki odnośnie przedniego napędu i już zdecydowałem się na manualne AVM. Jedno pytanie:
Czy można jeździć na załączonych sprzęgiełkach, a napęd odłączać tylko skrzynią? Chociaż na zimowe dni żeby nie wysiadać co chwilę przed asfaltem. Wiem, że przedni dyfer będzie się kręcił bez sensu, ale chyba nie powinno mieć to negatywnego wpływu. Jak sądzicie?
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 756 Skąd jesteś (miejscowość / region): KIA Posiadane auto: SPORTAGE 2,0DOHC CUSTOM
Piwa: 57/0
Wysłany: Sro 10 Lut 2010, 15:36
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Przedni naped - problemy .
I tak i nie.
Można oczywiście jeździć na zapiętych manualach dołączając napęd wajchą na reduktorze, ale wiąże się to z:
- większym zużyciem paliwa (jeśli ktoś tym się przejmuje);
- może mieć to negatywny wpływ na słynne łożysko igiełkowe.
Ja zimą tak właśnie robię. _________________ (link do strony władza ocenzurowała)
Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): Międzychód Posiadane auto: KIA SPORTAGE 2.0 1999
Piwa: 3/3
Wysłany: Czw 04 Mar 2010, 18:43
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Przedni naped - problemy .
No i jestem po wymianie łożysk przegubu i sprzęgiełek pozostał jeszcze wkurwiacz .Wyświetla błąd sondy lub jej obwód sprawdziłem instalacje i jest ok. Czy ktos wie jak sprawdzić działanie samej sondy?
Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 42 Skąd jesteś (miejscowość / region): Grabnik/Roztocze Posiadane auto: kia sportage2.0tdi dark
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 05 Lis 2011, 18:03
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Przedni naped - problemy .
Tak dla porządku łożyska te mają wybite na obudowie oznaczenie SCE 188 oraz oznaczenie 0K011 33152 - to według KIA. Kupowałem je w serwisie - koszt niewielki bo chyba ze 20 złotych za sztukę. Rozmiary to 28,575x34,9x12,7. Do tego uszczelniacz - właśnie mam łóżysko a jak dobrać uszczelniacz moze kto zna wymiar proszę o szybką pomoc bo kijanka stoi _________________ grabnik
Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 42 Skąd jesteś (miejscowość / region): Grabnik/Roztocze Posiadane auto: kia sportage2.0tdi dark
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 07 Lis 2011, 10:11
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Przedni naped - problemy .
dzieki za pomoc !dziwna sprawa bo przy wejsciu na forum brakuj mojch postów a przez poczte mam widok l dlatego znalazłem tywoją odpowiedz _________________ grabnik
Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrołęckie Posiadane auto: Kia sportage I 98r silnik 2,0 16V
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 18 Lis 2011, 22:26
Temat postu:
Osłona przegubu
Witam Forumowiczów !
W mojej kijance Sportage I pękła gumowa osłona przegubu.
Mam pytanko. Co muszę rozebrać aby tę osłonę wymienić? Jak rozwiązane jest połączenie półosi napędowej z przegubem czy zatrzask czy pięrścień segera?
W porzednich autach AUDI miałem oba rozwiąznia w zależności od rocznika.
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 756 Skąd jesteś (miejscowość / region): KIA Posiadane auto: SPORTAGE 2,0DOHC CUSTOM
Piwa: 57/0
Wysłany: Pią 18 Lis 2011, 23:32
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Przedni naped - problemy .
Musisz rozebrać piastę tak aby wyciągnąć z niej półoś - czyli demontaż sprzęgiełka i całej reszty. Przegub na półosi jest unieruchamiany sprężystym pierścieniem z okrągłego drutu wchodzącym w specjalne podtoczenie w otworze przegubu i na wałku półosi. Zdjąć toto ciężko, czasami można ukruszyć kawałek półosi i wtedy wesoło nie jest, dlatego proponuję inne rozwiązanie. Jak rozbierzesz piastę i będziesz miał już przegub na wierzchu, to zdejmij gumkę z przegubu wewnętrznego, wyjmij znajdującą się w przegubie dużą drucianą zawleczkę i wyjmij koszyk z kulkami z przegubu wewnętrznego - razem z półosią można toto przewlec przez "widelec" zawieszenia. I wtedy robota prosta: albo zbijasz przegub zewnętrzny po zakręceniu półosi w imadle, albo zdejmujesz koszyk przegubu wewnętrznego oraz jego osłonę tak aby założyć nową osłonę na przegub zewnętrzny.
Przy okazji sprawdź stan czopa na przegubie zewnętrznym oraz wymień łożysko igiełkowe i uszczelniacz - po co dwa razy robić robotę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.