Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrołęckie Posiadane auto: Kia sportage I 98r silnik 2,0 16V
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 20 Lis 2011, 22:15
Temat postu:
Osłona przegubu
Osłonę wymieniełem dość sprawnie dzięki podpowiedzi Leona zet. Jeszcze raz dzięki. Lożyska nie wymieniłem bo nie byłem na to przygotowany. Ale było całe a przegub w dobrym stanie. Miałem problem z demontażem drążka kierowniczego bo nie pasował ściągacz. Udało się wyjąć przegub z piasty po odkręceniu czterech śrub na dolnym waczaczu i maksymalnym skręcie w prawo (demontaż z prawej strony). Pozdrawiam!
Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 262 Skąd jesteś (miejscowość / region): Iława Olsztyn Posiadane auto: Honda Accord VII 2.0 155km, Honda Accord VII 2.4 190km USA
Piwa: 2/1
Wysłany: Sob 07 Sty 2012, 10:11
Temat postu:
"strzykanie" po załaczeniu napędu na przód
Witam!
Jestem nowym użytkownikiem Kia Sportage z 2000r 2.0TD 83km.
W moim aucie po włączeniu także na przednią oś słychać dziwny dźwięk(strzykanie tak jak to jest w autach pędzonych tylko na przednia oś w momencie kiedy uszkodzone są przeguby).
Pomimo usterki po załączeniu przedniego napędu koła przednie też "ciągną". Unikam jednak włączania przodu w celu uniknięcia poważniejszych uszkodzeń. Proszę o poradę co jest nie tak z moją Kia. Dziękuję i pozdrawiam!
Witam wszystkich. Od kilku dni jestem posiadaczem kijanki 2.0i 2000rok. Moje pytanie dotyczy przedniego napędu. Standardowo po załączeniu nie działa. Odkręciłem sprzęgiełko i moim oczom ukazał się taki widok
Według mnie coś tu chyba brakuje. Jakie to jest sprzęgielko automatyczne czy podciśnieniowe? Z tego co wyczytałem na forum to wyglądają na automatyczne, ale doprowadzone są jakieś przewody jakby podciśnieniowe. Zamierzam założyć manualne i nie wiem jakie kupic. _________________ Zbyszek
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 756 Skąd jesteś (miejscowość / region): KIA Posiadane auto: SPORTAGE 2,0DOHC CUSTOM
Piwa: 57/0
Wysłany: Nie 06 Maj 2012, 23:19
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Przedni naped - problemy .
Jeśli na czołowej powierzchni sprzęgiełka masz dwa charakterystyczne "półksiężyce" to jest to sprzęgiełko podciśnieniowe. Jeśli tak jest to potrzebujesz sprzęgiełek AVM 460 (zwykłe) lub 460 HP (wzmacniane).
Zwykłe wystarczają dla większości zastosowań - sam używam od 8 lat.
Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
Wysłany: Sro 09 Maj 2012, 18:09
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Przedni naped - problemy .
Jak dla mnie, w piaście koła brakuje elementu,w któwry wchodzą te 3 "kły". Tu widać nakrętkę łożyska. Takie okrągłe coś, trochę plastiku i jakiegoś metalu, spięte sprężyną. Sprzęgiełka mam takie same, bez wspomnianych pólksiężyców i, dotąd myślałem, że są podciśnieniowe. Do piasty koła dochodzą wężyki.
Jeśli ktoś ma założone sprzęgiełko automatyczne mechaniczne i ma wężyki idące ze zwrotnicy, to wygląda na to że ktoś to zmieniał w międzyczasie
Zapewne z powodu niedziałających sprzęgiełek pneumatycznych
Najlepiej zmienić na ręcznie załączane, np. AVM
Nawiasem mówiąc to aukcja sklepu kiasklep.pl
Ponieważ link za jakiś czas przestanie działać, to wklejam też tekst z aukcji:
Cytat:
Napęd 4X4 Kia Sportage do roku 2002. Jest to zamiennik oryginalnych wadliwych napędów.
Pasuje do wszystkich wersji od roku 1994 do 2002.Różnica pomiędzy napędem oryginalnym a proponowanym zamiennik polega głównie na sposobie załączania napędu przedniej osi.Ażeby napęd załączyc lub rozłączyć należy to wykonać na zewnątrz auta przy kole za pomocą przłącznika manualnego widocznego na załączonym zdjęciu.Nie wymaga to dużej siły wykonujemy to ręcznie bez używania narzędzi.Dodatkowo należy zaznaczyć , że przedstawiony napęd jest typowym napędem terenowym i nie podlega praktycznie uszkodzeniu czego nie można powiedzieć o oryginalnych napędach.Cena w aukcji dotyczy kompletu napędów na dwa koła dla wersji z napędem pneumatycznym.Dla wersji z napędem mechanicznym konieczny jest komplet pierścieni dystansowych widoczny na zdjęciu - cena 100 zł
Z tego co zrozumiałem z opisu aukcji dodatkowe pierścienie redukcyjne potrzebne są do roczników 94-97
UWAGA: Sprzęgi AVM460 przeznaczone są do wszystkich wymienionych modeli KIA z fabrycznymi sprzegami podcisnieniowymi lub recznymi. Do starszych modeli KIA (1994-1997) z fabrycznie zainstalowanymi sprzegami automatycznymi mechanicznymi (nie podcisnieniowymi) wymagany jest dodatkowy zestaw pierscieni regulujacych lozyska piasty 4460K - dostępny również na naszych aukcjach. Jeśli potrzebujesz takiego zestawu proszę o kontakt po zakupie! Zestaw sprzegów wystawionych na tej aukcji + zestaw pierścieni 4460K to pełnoprawny zestaw sprzęgów AVM460K.
http://allegro.pl/kia-sportage-retona-sprzegielka-avm-fvat-i2323164594.html http://sklepoffroad.pl/sprzegielka-avm-460k-kia-sportage-9497-p-218.html
Jeśli się mylę to przepraszam za zamieszanie. _________________ Zbyszek
Dołączył: 28 Lut 2012 Posty: 66 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Kia Retona 2.0TD 2000 r.
Piwa: 4/1
Wysłany: Sob 12 Maj 2012, 06:48
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Przedni naped - problemy .
To nie zależy od rocznika, choć pewnie tak było
Tam gdzie fabrycznie sprzęgiełka były mechaniczne automatyczne, to zmiana na ręczne AVM wymaga założenia dodatkowo tych pierścieni dystansowych
Przy pneumatycznych, zmiana na ręczne AVM niczego więcej nie wymaga
Wiadać to na rysunku
Przy sprzęgiełkach podciśnieniowych zdejmuje się tylko element 2, reszta zostaje
Przy sprzęgiełkach mechanicznych zdejmuje się elementy 2, 5, 6 i dlatego potrzebne są te pierścienie dystansowe, które zastąpią elementy 6 i 7 dla sprzęgiełek podciśnieniowych
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.