Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 42 Skąd jesteś (miejscowość / region): Grabnik/Roztocze Posiadane auto: kia sportage2.0tdi dark
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 02 Lis 2012, 19:55
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Przedni naped - problemy .
podłączam sie pod temat - czeka mnie wymiana łożysk kół juz to raz przerabiałem ale pragne zauwazyć że wystepuje tu również symering wydaje mi sie ze to ten z nr 11.w zestawie łożysk ze sklepu ten symering jednak jest u mnie zupelnie inny . tutaj na forum ktos podawal taka strone gdzie mozna go sobie zamowic i ja bardzo prosze moze ktos ja zna i mi poda _________________ grabnik
Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 42 Skąd jesteś (miejscowość / region): Grabnik/Roztocze Posiadane auto: kia sportage2.0tdi dark
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 06 Lis 2012, 10:32
Temat postu:
symering
dokladnie to mi chodzi o symering ktory montuje sie do obudowy tej pochwy czy jak moze i to nazywa sie zwrotnica czyli moze tu byc 2 rodzaje symeringow i u mnie jest akurat jakis inny niz ten standardowy. sprzegielka to nie wiem jakie sa zamontowane .po prostu jakies rurki sa poodcinane a ja wlaczam napedy wajcha i to dziala _________________ grabnik
Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 115 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubuskie Posiadane auto: Opel Frontera A Sport, Toyota Auris 1,4 D4D, Peugeot Partner 1,9D
Piwa: 2/3
Wysłany: Wto 06 Lis 2012, 19:06
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Przedni naped - problemy .
Tylko ciężko znaleźć zastosowanie do owego "dodtkowego" simeringu bo cóż on miałby uszczelniać? Z jednej strony łożyska są szczelnie zakryte aluminiową pokrywką piasty wolnego koła, z drugiej jest faktycznie simmering( lub dwa w wersji Sportage II) który uszczelnia zarówno łożysko igiełkowe jak i "główne" łożyska koła- stozkowe. Czy chodzi o ten simmering tu nr 20 ?
Simmering nr. 20 ochrania łożysko igiełkowe przed wodą, a nr 15 łożysko stożkowe. Kiedyś odwrotnie założyłem simmering nr 15 i w pół roku padły nowe łożyska. Wydaje mi się że oba simmeringi są identyczne.
Przy czym wersję dla sprzęgiełek pneumatycznych mogę potwierdzić, bo sam takie miałem
Co do wersji z mechanicznymi automatami, to najlepiej gdyby wypowiedział się ktoś, kto to ma/miał i własnoręcznie "przerabiał"
A ja bym specyzował: nie tyle to zależy od rodzaju samych sprzęgiełek w rozumieniu sprzęgiełek aktualnie zamontowanych a od rodzaju piasty ( czy też zwrotnicy)pod dany typ sprzęgiełek. Bo simmeringi pasują do zwrotnicy i do przegubu, nie współpracują ze sprzęgiełkami jak widać z rysunku. Natomiast wiele Sportków z lat > 98' ma piastę typu pneumatycznego a założone sprzęgiełka mechniczne automaty, wtedy simmeringi są do typu pneumatycznego czyli te 3 wymienione wyżej.
Jeszcze jedno: simmeringi 10 i 40 są parą, tzn. pracują jeden w drugim i razem tworzą podwójne uszczelnienie.
W moim odczuciu te 2 simmeringi chronią wszystko wewnątrz a więc także łożyska stożkowe, ale zgadzam się, jest 3 -ci simmering specjalnie dla łożysk stożkowych.
Czy ktoś z tu obecnych mógł by mi doradzić, jakie wymiary powinien mieć pierścień Segera, zakładany na półoś?
Czy fakt, że półoś wysuwa się z piasty w czasie jazdy może być spowodowany nadmiernym luzem na łożysku igiełkowym? Czy wynika to z czegoś innego? _________________ Mercedes-Benz W169 A180
Polonez Atu+ 1.4 GTi 16V MPI
Golf Variant VI 1.6 TDI
Junak 123
Dzisiaj korzystając z odwilży zabrałem się za demontaż Kijanki...
Urwałem tylko 5 śrub.
Wyjąłem całą zwrotnicę. Z uszczelniacza została tylko blacha..
Średnica czopa 27,80 - 28,34.
Łożyska igiełkowego BRAK... ktoś tam coś chyba zakombinował...
Zamiast łożyska jest tuleja mosiężna...
"Genialne" rozwiązanie...
Chyba czeka mnie wymiana przegubu.
Swoją drogą, jak wyciągnąć tą tuleję?? _________________ Mercedes-Benz W169 A180
Polonez Atu+ 1.4 GTi 16V MPI
Golf Variant VI 1.6 TDI
Junak 123
Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: KIA SPORTAGE 2
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 07 Mar 2014, 23:01
Temat postu:
( Kia Sportage ) Przedni naped - problemy .
podziękował leon zet, wymiana łozyska igiełkowego przebiegła pomyslnie, fakt łozyska wgl nie zastałem w sumie nawet śladu po łożysku ale załozone nowe wszystko wyczyszczone i hula jak ta lala. dzięki forum naprawdę masa info dla włąscicieli KIA-nek pozdrawiam wszystkich
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.