Witam
jestem posiadaczem Carnivala 1 , jeżdżę nimi od '99
właśnie trafiłem możliwość kupna "2" z 2006 roku - stąd pytania do posiadaczy
1) czy wszystkie miały tempomat , sensor deszczu i podgrzewaną przednią szybę - jeśli nie - czy da się dołożyć gdy egzemplarz tego nie ma ?
2) czym dokładnie różnie się silnik 144 konie od późniejszego 185 ?
usiłowałem znaleźć "2" z najnowszym silnikiem - ale jakoś bez skutku
chyba żę ktoś z grona już poprzerabiał swój egzemplarz
3) jak Wasze silniki CRDI odpalały przy -28 i niżej ?
moja 1 zapalała (ciśnienie na cylindrach ok 32-33 atm) ale nic nie wiem o "2" _________________ pozdrawiam
Witam.
Ad1)
podgrzewana szybę (a raczej wycieraczki ) miały chyba wszystkie , chyba ze ktoś wymieniał szybę - zamienniki nie muszą mieć.
Sensor deszczu i świateł zdarzały sie dość często.
Tempomat to juz wybrance - nie wiem czy sie nie mylę ale ta opcję mogły miec benzyniaki - mam limitowana wersję "skyline" i tempomatu niet.
Dołożyc można wszystko tylko kwestia kalkulacji.
Ad2)
Z tego co sie orientuje różnice to inna turbina (ze zmienną geometrią łopatek) i wtryski - to takie najgrubsze różnice
Ad3)
Mój silnik po remoncie w serwisie 45 tkm temu i wymianie przed zimą wtryskiwaczy poniżej -22 miał problemy , ale palił
dzięki
kłopot jest z tłumaczeniem de->pl
automatyczny tłumacz mówi że boardkomputer to tempomat , inny że komputer pokładowy, pewnie trzeba by VIN i badać
to słabe zapalanie przy -22 mnie trochę martwi
ja w moim grzałem płomieniową świecę ze 3 razy - w starym silniku jest tylko płomieniówka w kolektorze dolotowym - po 1x nagrzaniu przy -20 i niżej kolektor z alu za szybko wychładza powietrze - stąd potrzeba więcej ciepła żeby jakiekolwiek ciepłe doleciało
objaw jest taki że po przekręceniu kluczykiem usłyszysz ze 2-3 zapłony potem milkną mimo że kręcisz rozrusznikiem , nie zbadałem jeszcze czy płomieniówka jest odłaczana gdy rozrusznik kreci czy jeszcze nie (z zachowania wygląda ze tak)
podejrzewam , że w "2" jest tak samo
co do silnika 185 a 144 czy 144 ma sterowanie turbiną elektroniczne (zaworki podciśnieniowe/ciśnieniowe) czy ciśnieniem w dolocie (jak "1")?
bo jeśli elektronika to można by pogrzebać , turbo + sterowanie od "3",jeśli ciśnieniowe to tylko na stałe zwiększyć o 100-200 mbar(robiłem to na 90 konnym TDI elektronicznie - ale tam znane są charakterystyki czujników - choć pewnie lepszy efekt dała by zamiana układu na sterowanie kątem natarcia spalin w turbinie) , _________________ pozdrawiam
-napęd pompy olejowej na kołach zębatych (to już było w końcówce produkcji "2")
-inna pompa wtryskowa+ wtryski "2 gen"
-turbina z kierownicami spalin starowana elektronicznie (zaworki, reg ciśnienia imp o zmiennym wypełnieniu) w "2" jest jak w "1" rurka do kolektora otwiera klapkę
-czujnik ciśnienia w dolocie
- sterownik
technologicznie dopiero w "3" osiągnęli poziom VW tdi 110 PS - tyle że o 20 lat później
czy ktoś z grona ma dostęp do dokumentacji żeby porównać elektronikę "2" i "3" ?
kusi mnie swap turbiny i sterownika - ale musze wiedzieć że da sie to podłączyć !
musza być takie same czujniki i w silniku i w reszcie układu - nie wiem czy abs ma oddzielny sterownik ,klima , ....
ideałem byłoby gdyby gniazda sygnałowe były takie same i tak samo rozszyte sygnały + dodatkowe (sterowanie turbo ,czujnik , ciśnienia,...)
Czy ktoś z grona ma dostęp do takich danych i zechciał pomóc ? _________________ pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Carnival & Sedona ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.