Witam.
Taki oto problem. Gdy przyszła zima (mrozy po kilkanaście st. C) padł mi aku. Wymieniłem na nowy, bo ponoć stary był ... stary. Było ok, po 3 dniach, w czasie których nie jeździłem, aku znów padł... Podładowałem i było OK... takie sytuacje zaczęły dziać się częściej... niestety. Sprawdziłem pobór prądu i okazało się, że jest 0,12, a standardowo powinno być ok. 0,03. Wiecie możo skąd to się bierze???? Jak naładuję aku, to przez 2-3 dni jest stałe mapięcie ok. 13V a po tych 3 dniach nagle spada do 8V!!!??? jestem zdiwiony.... Ktoś ma pomysł???
Powody: alarm, radio, nie gasnące światło w schowku lub bagażniku. Odłączaj i sprawdzaj kiedy pobór prądu spadnie. Można też bezpieczniki wyciągać i sprawdzić kiedy pobór spadnie i od czego ten bezpiecznik. _________________ Pozdrawam Radek
KIA Moderator
Rozumiem, że chodzi o 0.12 AMPERa (?)
0.12 A przy 13 V to odbiornik musi mieć ~1,5W - czyli np. maleńka żaróweczka, taka jak do podświetlania wyłączników, albo jest to suma poboru prądu przez rożne alarmy, zegarki, radia itp.
Taki pobór pradu (0.12A) rozładuje nowy, dobrze naładowany akumulator 45Ah (?) dopiero po dwóch tygodniach. Zakładając, że w między czasie akumulator będzie podładowywany (praca silnika) to nawet byś nie zauważył.
Skoro akumlator pada po trzech dniach, to albo pobór prądu jest większy niż 0.12A, albo się zmienia. Tak czy inaczej uczepił bym się radia. To jest najczęściej przyczyna takich usterek. Odepnij całkiem zasilanie radia, a po kilku dniach się dowiesz. Abo zastosuj metodę Mrsulki - dowiesz się szybciej _________________ Teraz:
Toyota CARINA E 1,6 16V GLI + LPG 1997r
Kia SEPHIA 1,5 8V GTX 1997r automat
Kiedyś:
Dodge NEON 2,0 16V 1996r automat
Nissan PRIMERA 2,0 16V SLX + LPG 1991r automat
Polonez CARO 1,6 8V GLE 1993r
Dzięki. Sprawdzę. Ale na razie zmieniłem akumulator i zobacze, czy też sięrozładuje. Nie jest to nowy aku, więc chyba tym lepiej. Pod ten nowy, który mi w aucie siada, podlączyłem radio, które jest na czuwaniu, w zasadzie tylko mała dioda mruga, po zdjęciu panela. Zobaczymy.
Dziś zauważyłem dziwną rzecz. Może to normalne, ale...
Przy odpalonym silniku mierzyłem napięcie, które skakało znacznie, mianowicie z 12,3 na 13,2 na 3,40 na 10,20 itp. Te skoki były szybkie, takie co sekundę...
Cóż to takiego??
No tak jak wspomnialem wczesniej tam znajduja sie diody jakies dokladnie nie ogarniam o co chodzi ale moze byc to przyczyna...nie orientuje sie jak tam ceny regulatorow ale w wiekszosci samochodow taniej kupic caly uzywany alternator zalozyc i poprostu smigac;)
Sprawdź podłączenie miernika napięcie nie może spaść poniżej 11V przy uruchomionym silniku jeśli akumulator był na tyle naładowany by uruchomić silnik nawet jak nie ma ładowania. Pewnie słaby styk przewodów pomiarowych objawił się po uruchomieniu silnika ze względu na drgania. _________________ Pozdrawam Radek
KIA Moderator
Jeśli chodzi o pobór prądu, o którym pisałem, został on zlikwidowany. Mam teraz 0,02A. Powodem tego był tandetny alarm, który mi zamontowano. Przy załączaniu odcinał zapłon i pobierał prąd. Wypięcie przekaźnika i zmostkowanie odcięcia zapłonu spowodowało rozwiązanie problemu poboru prądu. Problem rozładowywania aku nie zniknął... Dziś rano wyjechałem do pracy. Auto stało jakieś 6 godzin. Wyszedłem, pojechałem nim do sklepu i już po wyjściu ze sklepu nie odpalił... załamka Czy może być tak, że po tych wszystkich przebojach z alarmem, gdzie często ładowałem aku padł on właśnie? Elektryk zalecił, aby w ogóle odłączyć alarm (bezpiecznik) naładować aku i sprawdzić. Tak rzecz jasna zrobię, ale męczy mnie to już...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sephia ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.