Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 64 Skąd jesteś (miejscowość / region): Żyrardów Posiadane auto: Kia Clarus 1,8 slx 1998r.
Piwa: 3/0
Wysłany: Czw 01 Kwi 2010, 12:46
Temat postu:
Termostat
Witam.
Problem może być ze strony termostatu. (po prostu nie otwiera się i jest brak obiegu gotuje się płyn). Koszt nowego termostatu to około50 zł i montaż samodzielny bo to prosta sprawa.
Jeśli w/w opis nie poskutkuje trzeba sprawdzić pompę wody-czyli wymiana (koszt około 200 zł plus wymiana)
Następnie czy chłodnica nie jest "zamulona"- może pomóc płukanie chłodnicy lub ostatecznie wymiana.
To są podstawowe sposoby rozwiązania tego problemu.
Pozdrawiam i proponuję zacząć od termostatu. _________________ bizon
Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 82 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: W podpisie
Piwa: 5/2
Wysłany: Czw 01 Kwi 2010, 16:59
Temat postu:
Re: ( Kia Carnival & Sedona ) Gotowanie się płynu w chłodnicy
Dodam jeszcze: zapowietrzony układ chłodzenia, mała ilośc płynu chłodzącego w układzie. Najgorsza ewentualnośc uszczelka pod głowicą. _________________ KIA CARNIVAL 2,5 V6 24V + LPG 1999 r.p.
Nowe forum CARNIVAL: http://forumkiacarnival.za.pl/ - ZAPRASZAMY !!!
Re: ( Kia Carnival & Sedona ) Gotowanie się płynu w chłodnicy
czy niesprawna pompa wody ma wpływ na ciśnienie w silniku? pytam, bo zauważyłem, że przewód z chłodnicy do termostatu po nagrzaniu silnika jest twardszy niż powinien. jeszcze jedno: przy przygazowaniu z wydechu wydobywa się czarny dym, a podczas jazdy po mieście temperatura płynu chłodzącego jest w normie. pomóżcie proszę.
Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 64 Skąd jesteś (miejscowość / region): Żyrardów Posiadane auto: Kia Clarus 1,8 slx 1998r.
Piwa: 3/0
Wysłany: Czw 01 Kwi 2010, 20:56
Temat postu:
Chłodzenie
Pompa wody nie ma wpływu na ciśnienie w silniku. Jedyne przypadki kiedy ciśnienie z komory silnika przechodzi do układu chłodzenia to:
Uszkodzona uszczelka pod głowicą (czyli to co pisał przedmówca)- skutkuje przedostaniem się spalin z cylindrów do układu chłodzenia i przez to mogą być bardzo spuchnięte przewody chłodzenia łącznie s pęknięciem przewodu lub wysadzeniem korka zbiorniczka wyrównawczego. Następnie to pęknięta głowica i efekt może być ten sam, tyle tylko że często zdarza się to po nagrzaniu silnika ( w tym przypadku).
Ostatecznie pęknięty blok silnika (podobnie jak z pęknięto głowicą).
A to że dymi na czarno to może wina wtrysków.
Skutkiem w/w problemów jest: dymienie na biało (spalanie płynu chłodniczego który przedostaje się do komory spalania).
Ostatecznie należy auto oddać do mechanika bo gdybania dużo. A i objawów jakoś dziwnie się dużo namnożyło. Ale tak to jest, jak się sypie to często wszystko na raz. _________________ bizon
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Carnival & Sedona ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.