KIA CARNIVAL 2003 2.9 CRDi problem z obrotami, 2800 i koniec
Witam
to mój pierwszy raz proszę o wyrozumiałość.
Problem jest bardzo ciekawy (dziwny) Kupiłem kilka miesięcy temu właśnie KIA CARNIVAL 2003 rok CRDi 2.9.
Samochód śmigał jak przeciąg 144 KM, chodził moim zdaniem bardzo dobrze. Został sprawdzony i mechanik bardzo pozytywnie wypowiedział się o pracy motoru i stanie autka. Przebieg 121 tys.
Auto miało być dla rodziny na długo. Stad standardowa decyzja o wymianie rozrządu, filtrów i płynów + serwis klimy. Przy wymianie rozrządu miał miejsce bardzo śmieszny przypadek bo okazało się ze nijak nie da się go napiąć. Problemem był błąd hurtowni inter-cars gdzie dali złe rolki. Do tego silnika występują dwa rodzaje napinaczy tzw. STATYCZNY i DYNAMICZNY. U mnie był dynamiczny i po wymianie miało być cacy. [wszystko wymienione oprócz filtra paliwa bo nie było] No to jadę a tu klops bo dochodzę do 2800 i dalej nie chce iść, jak muł wyżej nie kreci. Mechanik stwierdza ze to pewnie zablokowany zawór upustowy EGR albo WEST-GATE (jakaś gruszka podciśnienia). Sprawdzamy EGR ale jest ok. To może ma jakieś błędy. Podpiąłem go pod komputer w ASO KIA i ku mojemu zdziwieniu nic zero błędów! wymieniłem filtr paliwa na oryginał 230 zł bo ponoć tylko oryginalny ma sens! Panowie stwierdzili ze to albo źle złożony rozrząd, albo wtryski. Rozrząd ponownie sprawdzony znaki idealnie. Samochód nie ma żadnych problemów z odpalaniem czy wkręcaniem się na obroty tyle ze do 2800 no może 2900. Sprawdzili jeszcze ciśnienie z pompy wtryskowej i niby ze było w normie (około 200 czegoś) jedno co to turbina dawała bardzo słabe ciśnienie 1,2 bara. Wróciłem do mechanika i zaczęło się niezłe rozbieranie żeby dojść do West-gate'a tez działa. Katalizator odpięty silnik dalej 2800 i wyżej nie kreci. Turbina wyjęta i sprawdzona (podejrzany jakiś grzybek-zaworek) tez ok. Wszystkie przewody ciśnieniowe sprawdzone manometrem trzymają po 3 atmosfery.
To chyba tylko zostaje tzw zawór elektromagnetyczny podciśnienia, albo te nieszczęsne wtryski. Chyba ze ktoś ma jeszcze jakiś pomysł bądź miał podobną sytuację?
Uprzejmie proszę Was o pomoc bo już mi ręce opadają a przecież musi być jakieś racjonalne wytłumaczenie i rozwiązanie. A Kijankę bardzo polubiłem. Polećcie gdzie w Warszawie można sprawdzić ewentualnie zregenerować te konkretne wtryski.
Coś wyczytałem ale chodzi mi o konkretne opinie żeby nie dać się nabić w butelkę:
WRM SERWIS
Heroldów 5
ROTO SERVICE
ul. Modlińska 222
APJ Diesel Service
Modlińska 330b
DIESEL CENTRUM-POLSKA SP. Z O.O.
ul. Krakowiaków 55
J.R. MOTORS
Tarnowiecka 52
PUH DIESEL GARAŻOWA
SŁAWOMIR SZYMAŃSKI
ul. Garażowa 4
Jeśli ktoś to robił to czy faktycznie w grę wchodzi tylko wymiana na nowe jak straszą w ASO czy regeneracja przynosi długotrwały efekt powiedzmy na 50-90 tys. km. To pewnie tez zależy ale tak jak napisałem wcześniej samochód chodził b.dobrze i nie chce mi się wierzyć ze tak nagle by po prostu trafiło wtryski aha samochód nie dymi i pracuje (dźwięk) wzorowo, nawet w ASO się dziwili.
Chyba największym problemem w tym aucie jest brak serwisu gdzie ktoś miałby to auto dobrze opanowane i rozkminione.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc [chętnie podam do siebie maila a nawet zadzwonię] Paweł
Re: ( Kia Carnival & Sedona ) KIA CARNIVAL 2003 2.9 CRDi problem z obrotami, 2800 i koniec
Przed wymianą rozrządu autko chodziło ładnie, po wymianie już nie, moim zdaniem coś źle poskładali, jakieś kostki od wtrysków nie podłączyli czy coś, ja miałem podobną sytuację z obrotami, na dziurach mnie wytrzęsło i auto nagle zmuliło, nie umiał wyciągnąć więcej jak 2600 obr, podpiołem pod komputer, okazało się że zawiesił się 2 wtrysk elektroniczny i komputer przełączył go w tryb awaryjny, usunołom błąd i auto z powrotem wchodzi na obroty ale już moim zdaniem nie chodzi tak jak powinno bowiem kiepsko zapala, 2 sek trzeba kręcić silnikiem by go odpalić, dobra rada, te auta nie są złe, tylko mechanicy to partacze przeważnie, zawsze coś [cenzura]ą, jedno naprawią a drugie zepsują, ostatnim razem poprosiłem o sprawdzenie oleju w skrzyni biegów, stwierdzili że stan oleju prawidłowy, ale wyjeżdżam z warsztatu i jakoś dziwnie 2 bieg mi wchodzi, zgrzyta za każdym razem, u innego mechanika przypadkowo zdejmują osłonę koło skrzyni biegów, okazało się że ktoś odkręcał śrubki od jakiś wodzików(były poprzykręcane na silikon), od razu skojarzyłem sprawdzanie oleju w poprzednim warsztacie, mechanik podejrzewa że to z tego powodu 2 bieg kiepsko wchodzi, teraz sam nie wiem jak z tego wybrnąć, aż mnie trafia jak o nich pomyślę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Carnival & Sedona ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.