W mojej kijance 2,0 cdri 2003 występują dziwne metaliczne dźwięki nie wiem czy ze skrzyni(mechanizm różnicowy) czy może to wina sprzęgła. Rzężenie to występuje najczęściej przy obrotach między 1500 a 2000 obr/m i gdy silnik jest mocno obciążony. Gdy dodam gazu , a silnik nabierze rozpędu hałas ustaje. Troszkę mnie to denerwuje. Mój mechanik stwierdził, że ten typ tak ma. I że nic się nie da z tym zrobić. Mi wydaje się, że to hałasuje sprzęgło, ale nie wiem na pewno.
A jak wygląda to w waszych kijankach, czy też coś takiego występuje czy nie, a może ktoś z Was wie co jest tego przyczyną?
witam. jestem właścicielem kijanki od trzech tygodni i mam dokładnie ten sam drażniący problem! Znajomy mechanik powiedział,że może to być skrzynia biegów,ale mi się wydaje że raczej to będzie sprawka poluzowanego w jakimś miejscu wydechu,ponieważ przy odpalaniu czasami potrafi uderzyć o tunel. Jeżeli okaże się,ze jednak to nie będzie wydech,to będe szukał luźnych obejm,elementów,obudów,itp. pozdrawiam
witam. jestem właścicielem kijanki od trzech tygodni i mam dokładnie ten sam drażniący problem! Znajomy mechanik powiedział,że może to być skrzynia biegów,ale mi się wydaje że raczej to będzie sprawka poluzowanego w jakimś miejscu wydechu,ponieważ przy odpalaniu czasami potrafi uderzyć o tunel. Jeżeli okaże się,ze jednak to nie będzie wydech,to będe szukał luźnych obejm,elementów,obudów,itp. pozdrawiam
w KIA Carens nie występuje sprzęgło dwumasowe a kompletny zestwa VALEO można juz znalżć za ok czterysta złotych. U mnie podobnie występuje ten dzwięk w zakresie 1500-1700obr Póki co uporałem sie z problemem katalizotora ale to brzęczenieni nie ustało. Nie występuje też w układzie wydechowym żadna obejma bo jest skręcony na flasze i uszczelki które kosztują 17zł komplet na kata. Mam Carensa od trzech miesięcy ale spore doświadczenie w samochodach.
witam. jestem właścicielem kijanki od trzech tygodni i mam dokładnie ten sam drażniący problem! Znajomy mechanik powiedział,że może to być skrzynia biegów,ale mi się wydaje że raczej to będzie sprawka poluzowanego w jakimś miejscu wydechu,ponieważ przy odpalaniu czasami potrafi uderzyć o tunel. Jeżeli okaże się,ze jednak to nie będzie wydech,to będe szukał luźnych obejm,elementów,obudów,itp. pozdrawiam
Co do wydechu to środkowy tłumik jest umocowany na dwóch gumach od strony katalizatora. Tylny tłumik jest umocowany (uwaga) na dwóch gumach od strony zderzaka i na jednej gumie od strony rury biegnącej od tłumika środkowego. Mi sie urwało właśnie to trzymanie i podczas zapalania uderzała rura o tunel. Wystarczyło 5 minut z palnikiem i problem zniknął. Moim zdaniem powodem tego jest to żę w tym miejscu woda spod kół tylnych opryskuje to miejsce i jest ono szczególne narazone na korozje. Tego uchwytu nie widać klękając pod samochod - trzeba wejśc w kanał lub auto na podnosnik.
Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 59 Skąd jesteś (miejscowość / region): ZABRZE Posiadane auto: KIA Carens CRDi 2002r
Piwa: 7/1
Wysłany: Nie 15 Sie 2010, 21:36
Temat postu:
metaliczny dzwięk
Pozwole sobie roziwnąc ten temat bo w moim przypadku zdenerwowanie osiągnęło apogeum i rozwiązałem mój problem.
Objawy:
Metaliczny dzwięk niczym rezonans blachy w przedziale obrotów 1500-1700
Rozwiązanie
Dzwięk pochodził z blachy katalizatora. Rozwiązanie jednak jest trochę skomplikowane. Blacha (osłona) katalizatora jest zagięta na katalizatorze z dwóch stron wzdłuż kata. Na krawędziach w czterech punktach (dwa przy wejściu i dwa na wyjściu) są zgrzewane na zakładke. Rzecz w tym że po zdjęciu osłony (naprawiałem katalizator-jesli ktoś zechce opisze ten proces) należy:
Oczyścić szlifierką lub szczotką drucianą krawędzie katalizatora i nałożyć osłone na katalizator. Niestety tak zrobiłem i na tym poprzestałem (oczywiście przyspawałem w czterech rogach osłone). Rzecz w tym że producent NIE zgrzewa blachy do katalizatora więc potrafi uciązliwie rezonować. Należy więc użyc palnika acetylenowego i zagrzać punktowo krawędz blachy i przecinakiem (punktak jest zbyt mały) ten rozgrzany palnikiem fragment "puknąć" aby mocno przylegał do katalizatora. Ja na jednej krawędzi zrobiłem pięć takich punktów. Proces należy analogicznie powtórzyć z drugiej strony. Spowoduje to że rozgrzana blacha po zagięciu przecinakiem usztywni całą osłone katalizatora.
Całą czynność opisałem na podstawie swojego doświadczenia i problem z rezonowaniem w przedziale 1500-1700obrotów zniknął i nastała cisza a jazda stała sie przyjemnością.
Pozdrawiam
Pozwole sobie roziwnąc ten temat bo w moim przypadku zdenerwowanie osiągnęło apogeum i rozwiązałem mój problem.
Objawy:
Metaliczny dzwięk niczym rezonans blachy w przedziale obrotów 1500-1700
Pozdrawiam
Mam nadzieję, że w mojej kijance przyczyną hałasu jest to samo co w Twojej
Pozwoliłem sobie wydrukować to co napisałeś aby pokazać mojemu mechanikowi, który wcześniej stwierdził że ten typ tak ma. Może teraz zmieni zdanie.
Będę naprawdę bardzo szczęśliwy, jeśli ten dźwięk zniknie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Carens ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.