Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): podkarpacie Posiadane auto: KIA RIO 1.5 CRDI 2007r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 30 Paź 2010, 12:28
Temat postu:
Re: ( Kia Rio ) Filtr paliwa 1,5 crdi - jak wymienic?? RIO
Właśnie udało mi się wymienić filtr paliw nie jest to takie trudne jakby sie wydawało szkoda, że nie znalazłem tego tematu wcześniej podałbym Ci opis ze zdjęciami, ale jak jeszcze temat jest aktualny to napisz a podam opis w następnym poście.
Well had a go today. Basically the first step is to take out the airbox. Best way I found to do this is to undo the band clamp (10mm socket) just left of the Bosch airflow sensor, unclip the top half and swing the top half on top of the engine. Remove the air filter element to a safe place, then undo the 3 screws (10mm socket) securing the bottom half of the airbox. This will pull out of the air inlet pipe in the inner wing, but the ECU is cradled into it, and you have to swing this over to the right. Once the airbox is out of the way you can get easy access to the fuel connections for the fuel filter, just above the gearbox.
To remove the fuel filter assembly, disconnect the 2 fuel connections, disconnect the 3 electrical connectors and slip them off the barbs on the fuel filter cradle (a thin flat blade screwdriver can help with this). Release the fuel pipe clip on the back of the filter cradle (standard flat blade screwdriver for this).
Now the manual says only the 2 12mm nuts need to be undone to release the filter and head, but because of the proximity of the lower windscreen trim, you'll probably have to undo all 5 nuts (note one is shared with the suspension strut). Then the whole unit can be lifted out no worries to the bench for filter removal.
Unfortunately, in my case I got a later filter element yet have the earlier water sensor, which means the sensor won't screw into the new element. The old element has KC101 written on it, the new one is KC101/1 and as a larger water sensor thread diameter. In my case I was screwed so had to put the old filter back until I can get these sorted. I'm going to get a new level sensor soon, as the old sensor thread was stripped far too easy (perhaps why they did the design change to a larger, more robust thread).
When reinstalled, don't forget to prime. I primed once, started engine, then it stopped, so primed again and all running sweet.
Hope that helps. When I get the water sensor, I can get some pics of the changeover if needed.
Można to wrzucić w Google Tłumacza, ale wychodzą dziwne rzeczy. W skrócie trzeba zdemontowac puszke filtra powietrza, aby uzyskać dostęp do filtra paliwa.
Wymiana pewnie wygląda podobnie jak w manualu opisanym tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=10827
trzeba zwrócić uwagę na zalanie nowego filtra ropą, aby uniknąć zapowietrzenia.
I pewnie wszystko w temacie. Pozostaje tylko kwestia samego filtra - gdzie kupić, jaki i za ile ?
"Yep I've taken it off the car a couple o times.
To gain access here's what I did
1. take airbox and the ecu off the car or move it to one side. I took the lot off but be careful with the connectors to ecu.
2. release the fuel lines by pushing on the connectors at joints
3. release all electrics from the filter housing unit
4. unbolt the filter housing from strut top mount on inner wing
5. place the housing in a vice
6. take off the water sensor at bottom of filter and catch the diesel in a container
7. use a suitable filter removal tool and unscrew filter from housing.
8. Install is the reverse of removal but be careful screwing the water sensor onto filter so as not to strip the plastic thread and make sure the rubber seal is in good condition
Once its all on car release the bleed screw and prime the filter till no more air comes out of bleed screw. Tighten bleed screw.
You could fill the filter with diesel prior to screwing to housing so as to quicken the bleeding of it.
Start car and it may stutter a bit till all air is out of fuel lines. I usually have the idle up a bit to help it along.
Make sure the ecu connectors are on good and proper.
An easy job really"
I tłumaczenie z Google:
Tak Wziąłem ją do samochodu o kilka razy.
Aby uzyskać dostęp oto co zrobiłem
1. airbox i wziąć się do ecu w samochodzie lub przenieść go na bok. Wziąłem dużo off, ale być ostrożnym z przyłącza do ecu.
2. Notatka przewody paliwowe, naciskając na złączach w stawach
3. uwolnienia wszystkich elektryka z filtra mieszkania
4. odkręcić obudowę filtra od góry kolumny montować na wewnętrznej skrzydła
5. Umieść obudowę w imadle
6. zdjąć czujnik wody w dolnej części filtra i połowu olej napędowy w pojemniku
7. należy zastosować odpowiedni filtr narzędzia do usuwania i odkręcić filtr z obudowy.
8. Instalacja jest odwrotna do usunięcia ale należy uważać, przykręcenie czujnika wody na filtr, tak aby nie pasek z tworzywa sztucznego wątku i upewnić się, że gumowa uszczelka jest w dobrym stanie
Po jego wszystkich na samochód zwolnić śrubę i premier filtra do nie więcej powietrza wychodzi śrubę. Dokręcić śrubę.
Można wypełnić filtr oleju napędowego przed przykręcenie do obudowy tak, aby przyspieszyć krwawienie z niego.
Start samochodu i może zacinać nieco do wszystkich powietrza z przewodów paliwowych. Zwykle mam w stanie spoczynku się trochę pomóc dalej.
Upewnij się, że złącza ecu są na dobre i właściwe.
łatwa praca naprawdę
Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 93 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Kia Rio 1,5CRDI 2008
Piwa: 11/0
Wysłany: Wto 17 Cze 2014, 13:32
Temat postu:
Re: Filtr paliwa 1,5 crdi - jak wymienic?? RIO
gorado napisał:
Czy ktos ma może na to jakiś patent, jak najlepiej go wymienic?
Właśnie wymieniłem u siebie. Trochę roboty było, najlepiej wyjąc akumulator. Niestety zgineła mi nakładka złączki jednego z przewodów paliwowych
http://www.bazarek.pl/produkt/5191000/przewody-paliwa-paliwowe-kia-rio-ii-15-crdi-05-11.html
to ta pomarańczowa częśc. Gdzies odprysnęła i nie mogłam znalezć pod maską Bez niej tez złączka łapie z odgłosem klinięcia. Zwalnianie następuja przez naciskanie przycisków z boku, wtedy odchylają się takie skrzydełka blokujące wewnątrz złączki. Ta nakładka to pewnie dodatkowe zabezpieczenie. Na razie jeżdże bez tego - ale nie wiem czy szukać na szrotach czy może cos pokombinowac z trytytkami?
Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 93 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Kia Rio 1,5CRDI 2008
Piwa: 11/0
Wysłany: Czw 19 Cze 2014, 09:54
Temat postu:
Re: Filtr paliwa 1,5 crdi - jak wymienic?? RIO
Na tym forum doczekać się odpowiedzi to chyba liczenie na cud
Poszukałem w necie i ktoś w innym samochodzie zrobił takie zabezpieczenie na trytytkach i pisał, że działa bezawaryjnie długi czas. Więc jeszcze raz wyjałem aku i filtr i zrobiłem dodatkowe mocowanie na opaskach. Na złączach po 2 - jedna opasuje wtyk / gniazdo (wchodzi we wgłebienie więc trzyma się na amen) oraz pętelkę z trytytki. Obie pętelki elementów złącza ściągnąłem piątą trytytka i teraz chyba tylko Pudzian by to ręcznie rozłaczył. Przy kolejnej wymianie filtra wystarczy rozciąc tylko tą 5 opaske i założyć nową/
Aha - po wymianie filtra musiałem ze 3 razy powtórzyć opisaną w serwisówce procedurę odpowietrzania i zwiększania ciśnienia, aby samochód zapalił. Czyli odkręciłem śrubę odpowietrzania , podłożyłem szmatę i pompowałem ręczną pompka aż z otworu na szmatę zaczęło lecieć paliwo bez pęcherzyków powietrza. Potem wkręciłem śrubę i znowu pompowałem aż dźwignia pompki zaczęła stawiać bardzo duży opór.
Ciekawe ile kosztuje taka wymiana filtra w warsztacie?
Dołączył: 19 Wrz 2015 Posty: 23 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stolyca Posiadane auto: Kia Rio 1.5 crdi, 2006
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 15 Paź 2015, 22:13
Temat postu:
Re: ( Kia Rio ) Filtr paliwa 1,5 crdi - jak wymienic?? RIO
A mi się udało wymienić niedawno filtr bez wyjmowania akumulatora i airboksa i nie odłączałem żadnych przewodów paliwowych. odkręciłem tylko całe mocowanie filtra od góry, odłączyłem chyba 2 przewody elektryczne i wyciągnąłem całość do góry, chociaż trochę było z tym problemu, bo przewody paliwowe go trzymały. Sam filtr odkręciłem żabą a nowy dokręciłem rękami na maksa. Po zmontowaniu podpompowałem tylko ręczą pompką aż paliwo zaczęło lecieć i tyle. Samochód odpalił po jakichś 5 sek kręcenia rozrusznikiem i przez jakieś 30 sek nie chciał wchodzić na obroty, potem wszystko było już ok.
Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 93 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Kia Rio 1,5CRDI 2008
Piwa: 11/0
Wysłany: Pią 16 Paź 2015, 05:23
Temat postu:
Re: ( Kia Rio ) Filtr paliwa 1,5 crdi - jak wymienic?? RIO
partyzan napisał:
A mi się udało wymienić niedawno filtr bez wyjmowania akumulatora i airboksa i nie odłączałem żadnych przewodów paliwowych. odkręciłem tylko całe mocowanie filtra od góry, odłączyłem chyba 2 przewody elektryczne i wyciągnąłem całość do góry, chociaż trochę było z tym problemu, bo przewody paliwowe go trzymały. Sam filtr odkręciłem żabą a nowy dokręciłem rękami na maksa. Po zmontowaniu podpompowałem tylko ręczą pompką aż paliwo zaczęło lecieć i tyle. Samochód odpalił po jakichś 5 sek kręcenia rozrusznikiem i przez jakieś 30 sek nie chciał wchodzić na obroty, potem wszystko było już ok.
No to kolega zdolny jest, bo do odkręcenia filtra potrzebna jest duża siła Ale dobry sposób z tą żabką
Dodam, że patent z trytytkami ostatecznie nie zadziałał, bo przewód paliwowy się zaginał i filtr się znowu zapowietrzał. Musiałem dokupić gumowy przewód paliwowy i wymienić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Rio ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.