Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): śląskie Posiadane auto: Kia Shuma 1.8 1999
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 13 Lut 2012, 17:08
Temat postu:
Nie schodzi z wysokich obrotów i dużo pali
Witam
Mój problem polega na tym, że na biegu jałowym po mocniejszym dodaniu gazu silnik wiesza się na dość wysokich obrotach (powyżej 3 tyś rpm) i trzyma tak nawet do ok minuty, potem bardzo powoli zwalnia. Dzieje się tak tylko na gazie, na benzynie jest ok. Poza tym pali straszne ilości paliwa ok 13,5l/100km w trybie mieszanym (po regulacji nic się nie zmieniło). Auto kupiłem 2 lata temu już z instalacją, wszystkie filtry raczej były wymienione a przebieg jaki zrobiłem to 20tyś km
Kia Shuma 1,8 1999 instalacja zwykła (nie sekwencja).
Ma ktoś jakieś pomysły? Może to być silniczek krokowy?
Dołączył: 12 Gru 2011 Posty: 405 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kujawsko-Pomorskie Posiadane auto: Kia Rio I 1.3 8V LPG
Piwa: 24/4
Wysłany: Pon 13 Lut 2012, 18:52
Temat postu:
Nie schodzi z wysokich obrotów i dużo pali
Jeśli chodzi o silnik krokowy odpowiada on za obroty na biegu jałowym ale jeśli na Pb jest normalnie to na pewno silnik krokowy jest oki. Objawy jakie opisałeś wskazują na uszkodzony reduktor potocznie zwany parownikiem z czasem membrany w reduktorze się zużywają i skutkuje to większym zapotrzebowaniem na paliwo LPG spadkiem mocy z kłopotem z regulacją instalacji itp jaki masz reduktor podaj dokładnie markę i symbol doradzę ci wtedy co masz robić dalej.
Jeśli nie wiesz czy filtry były wymieniane to radze je wymienić.
Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): śląskie Posiadane auto: Kia Shuma 1.8 1999
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 13 Lut 2012, 21:17
Temat postu:
Re: ( Kia ) Nie schodzi z wysokich obrotów i dużo pali
Reduktor TOMASETTO 159525. Instalacja założona w 2004r ale problem był już w momencie kupna w 2010. Zapomniałem dodać, choć to może już bez znaczenia, że nigdy nie sprawdzałem, ile pali benzyny.
Dołączył: 12 Gru 2011 Posty: 405 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kujawsko-Pomorskie Posiadane auto: Kia Rio I 1.3 8V LPG
Piwa: 24/4
Wysłany: Pon 13 Lut 2012, 21:57
Temat postu:
Nie schodzi z wysokich obrotów i dużo pali
Jeśli chodzi o spalanie LPG to należy spalanie Pb pomnożyć przez 1.3 wtedy wiesz ile auto powinno palić gazu. Przeważnie jest to w granicach 15-25% więcej niż Pb. W twoim przypadku myślę że to będzie w granicach 12-12.5l LPG
Jeśli chodzi o sam reduktor możesz go wymienić na nowy ale jest to trochę kosztowne coś w granicach 160-170zł.
Jest jeszcze druga opcja regeneracja reduktor przez kupienie zestawu naprawczego koszt od 40-50zł np:
przy zakupie zestawu naprawczego musisz znać dokładnie model reduktora np: Tomasetto AT07,AT09,artic itp nr 159525 to nr seryjny reduktora.
Sama wymiana nie jest problematyczna możesz też zlecić to gazownikowi i zweryfikować stan swojego reduktora.
Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): śląskie Posiadane auto: Kia Shuma 1.8 1999
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 14 Lut 2012, 13:48
Temat postu:
Re: ( Kia ) Nie schodzi z wysokich obrotów i dużo pali
Mój reduktor to ASTERIK tak jest na korpusie (na zielonym tle) i na obrzeżu 100HP nie jestem pewien co do typu ale chyba to będzie AT-07?
Co do spalania to jeszcze niedawno, tak z pół roku temu palił średnio ok 11 - 11,5l lpg co było jeszcze do zaakceptowania a teraz to jest tragedia. natomiast problem z obrotami był od początku i jeszcze jeden, o czym nie wspomniałem to falowanie obrotów na biegu jałowym, zwłaszcza przy zimnym silniku ale przy rozgrzanym też nierzadko.
Czy samemu dałbym radę z tym zestawem naprawczym? Czy potem będzie konieczna regulacja układu?
A może wymiana samych filtrów by pomogła, choć za bardzo w to nie wierzę...?
Dołączył: 12 Gru 2011 Posty: 405 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kujawsko-Pomorskie Posiadane auto: Kia Rio I 1.3 8V LPG
Piwa: 24/4
Wysłany: Wto 14 Lut 2012, 16:00
Temat postu:
Nie schodzi z wysokich obrotów i dużo pali
Sam montaż zestawu naprawczego jest banalny, jedyny problem jest taki że trzeba spuścić płyt chłodniczy . Jest to okazja do wlania nowego płynu. Jeśli chodzi o regulacje po regeneracji reduktora jak i w przypadku nowego reduktora trzeba niestety go wyregulować. Jest to dość prosta czynność ale jeśli nie masz doświadczenia to nie polecam żebyś sam to robił.
Co do falowania obrotów na biegu jałowym to typowy objaw uszkodzonego reduktora. Co do filtra, wymiana filtra to podstawa jeśli masz już przejechane ma nim powyżej 15tyś to należy go wymienić może być to też przyczyną w pewnym stopniu usterek w twoim aucie. Filtr możesz też sam wymienić banalna robota tylko musisz znać model filtra koszt to parę zł u gazownika za taka przyjemność zapłacisz około 30zł a za regulacje parownika-instalacji też coś w granicach 30zł-40zł. Gazownik za regeneracje reduktora skasuje około 60zł więc warto zrobić to samemu wymienić filtr i jechać tylko na samą regulacje.
Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): śląskie Posiadane auto: Kia Shuma 1.8 1999
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 14 Lut 2012, 17:49
Temat postu:
Re: ( Kia ) Nie schodzi z wysokich obrotów i dużo pali
Spróbuję się z tym pobawić i zobaczę co z tego wyniknie Czyli mój model to AT-07 bo nie jestem pewien?
Tak w ogóle to AT-07 jest chyba przeznaczony do aut o mocy do 100KM czyli trochę skąpo jak na moje 111KM
Wielkie dzięki za pomoc!
Dołączył: 12 Gru 2011 Posty: 405 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kujawsko-Pomorskie Posiadane auto: Kia Rio I 1.3 8V LPG
Piwa: 24/4
Wysłany: Wto 14 Lut 2012, 19:04
Temat postu:
Nie schodzi z wysokich obrotów i dużo pali
Żeby odpowiedzieć na twoje pytanie czy to jest na pewno AT-07 musiałbym zobaczyć zdjęcia tego reduktora. Jeśli jest to AT-07 to rzeczywiście trochę słaby tym bardziej że producent podaje że do 100KM max a w rzeczywistości da się z niego wycisnąć max 90KM wiem to z własnego doświadczenia.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.