Dołączył: 21 Cze 2019 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Carens IV 1.7 2013
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 18 Lut 2021, 11:16
Temat postu:
Problem z porannym odpaleniu/ruszaniu
Cześć,
Od kilku dnia rano jak odpalam samochód, wszystko jest ok, naglę po przejechaniu 1metra samochód gaśnie i nie chce odpalić, tak jakby brakło mu paliwa.
Na początku nie wiedziałem o co chodzi. Pod pompowałem ręcznie paliwo (diesel) na filtrze paliwa w komorze silnika i samochód odpalił i jeździ bez problemu, do następnego dnia.
Samochód garażowany. W garażu powyżej 1 stopnia. Myślałem że zatankowałem słabe paliwo. Kupiłem dodatek do paliwa, ale nie pomogło.
Macie może jakieś pomysły co się dzieje ? Czy to pierwsze objawy jakiegoś większego problemu np z pompą paliwa w zbiorniku ?
Dołączył: 21 Cze 2019 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Carens IV 1.7 2013
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 26 Lut 2021, 12:15
Temat postu:
Re: ( Kia Carens ) Problem z porannym odpaleniu/ruszaniu
Trochę zmieniła sie sytuacja, nie wiem czy na lepsze :/
Wypaliłem całe wczesniejsze paliwo i zatankowałem nowe.
Teraz jest tak że samochód kręci i w pewnym momencie załapuje. Jak wcisnę pedał gazu to odpala za pierwszym strzałem, a bez gazu musi ze trzy-cztery razy zakrecic aby sie uruchomił. Jak zapale raz po raz to również odpala za pierwszym strzałem. Wystarczy ze poczekam z 5s i juz musi dłuzej krecic.
Dodatkowo doszedł kolejny objaw, że na biegu 2,3 czasami wyczuwalne jest zamulenie samochodu, ale tak jak mówie tylko czasami. Do tego raz podczas wyprzedzania i dodaniu gazu samochód zgasł. Zatrzymałem sie, odpaliłem i pojawił się check. Po sprawdzeniu to bład pojawił się P1186 - niskie cisnienie paliwa. Po usunięciu na chwile obecna nie pojawił się ponownie.
Czy to zapchany filtr paliwa ? czy możne pierwsze objawy awarii pompy paliwa w zbiorniku ?
Dołączył: 02 Mar 2021 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): London Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 02 Mar 2021, 10:14
Temat postu:
Re: ( Kia Carens ) Problem z porannym odpaleniu/ruszaniu
Oto kilka najczęstszych powodów. Rozrusznik. Rozrusznik to mały silnik elektryczny, który dostarcza do wału korbowego moment potrzebny do zapłonu paliwa.
Jeśli po przekręceniu kluczyka (lub naciśnięciu przycisku uruchomienia silnika) nic się nie dzieje lub nie słychać nietypowych kliknięć, to najprawdopodobniej problem tkwi w rozruszniku. Czasami zaczyna działać dopiero po kilku nieudanych próbach przekręcenia kluczyka lub bardzo wolno obraca silnik, mimo że akumulator jest naładowany.
Powody, dla których samochód nie uruchamia się w tym przypadku, mogą być różne: od zużycia szczotek lub łożysk po utlenione styki i zamknięcie przewodów. Na miejscu można sprawdzić tylko styki z akumulatora oraz samą baterię - może być niesprawna. Resztę lepiej powierzyć specjalistom. Koszt naprawy zależy od tego, co stało się z rozrusznikiem. Może da się go naprawić lub może wymagać całkowitej wymiany.
Generator lub bateria. Krótko mówiąc, generator to urządzenie, które przekształca część energii silnika w nagromadzony ładunek akumulatora. Uszkodzony alternator nie ładuje (lub nie ładuje wystarczająco) akumulatora, który nie jest wystarczająco naładowany, aby uruchomić rozrusznik. Stara bateria źle trzyma ładunek i szybko się rozładowuje, zwłaszcza w chłodne dni. Zwykle problem jest jeden.
Akumulator można rozładować „do zera” i wtedy rozrusznik nie włącza się, a tablica przyrządów nie włącza się. Jeśli nadal jest napięcie, samochód ostrzeże Cię o rozładowanym akumulatorze za pomocą piktogramu na desce rozdzielczej. Samochód można odpalić po „odpaleniu” od innego, ale poczujesz, że generator ładuje akumulator do połowy mocy i po zaparkowaniu znowu nie ma „prądu” w aucie.
Jeśli generator się zepsuje, jedynym sposobem jest serwis. Swoją drogą, sprawdź pasek alternatora, jeśli wiesz, gdzie się znajduje. Być może problem jest z nim. Jeśli widzisz, że został odcięty, zamów lawetę. W nowoczesnych silnikach układ chłodzenia działa na tym pasku i silnik może się przegrzać, jeśli jeździsz samodzielnie. Możesz samodzielnie wymienić starą baterię, po uprzednim sprawdzeniu niezawodności styków na zaciskach i linii przewodów od generatora do akumulatora.
Świeca. Silnik może się nie uruchomić z powodu osadów na świecach zapłonowych, przez co nie działają one prawidłowo lub w ogóle nie dają iskry. Zwykle dzieje się tak z winy złej jakości paliwa. Inne opcje: zużycie elektrody lub złącza wtykowego.
Układ zasilania paliwem. Pompa paliwa może być uszkodzona - przepalona lub problemy z okablowaniem. Samo to urządzenie rzadko się psuje. Częściej dzieje się tak ze względu na nawyk jazdy „w parach”, napełniając zbiornik do minimum. Pompy paliwowe są chłodzone, „kąpią się” w paliwie, a jeśli jest go mało, przegrzewają się i pracują na zużycie. _________________ punkt 22. regulaminu forum
Dołączył: 18 Cze 2021 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Berlin Posiadane auto: kia
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 21 Lip 2021, 11:48
Temat postu:
Re: ( Kia Carens ) Problem z porannym odpaleniu/ruszaniu
Mariusz Witkowski napisał:
Oto kilka najczęstszych powodów. Rozrusznik. Rozrusznik to mały silnik elektryczny, który dostarcza do wału korbowego moment potrzebny do zapłonu paliwa.
Jeśli po przekręceniu kluczyka (lub naciśnięciu przycisku uruchomienia silnika) nic się nie dzieje lub nie słychać nietypowych kliknięć, to najprawdopodobniej problem tkwi w rozruszniku. Czasami zaczyna działać dopiero po kilku nieudanych próbach przekręcenia kluczyka lub bardzo wolno obraca silnik, mimo że akumulator jest naładowany.
Powody, dla których samochód nie uruchamia się w tym przypadku, mogą być różne: od zużycia szczotek lub łożysk po utlenione styki i zamknięcie przewodów. Na miejscu można sprawdzić tylko styki z akumulatora oraz samą baterię - może być niesprawna. Resztę lepiej powierzyć specjalistom. Koszt naprawy zależy od tego, co stało się z rozrusznikiem. Może da się go naprawić lub może wymagać całkowitej wymiany.
Generator lub bateria. Krótko mówiąc, generator to urządzenie, które przekształca część energii silnika w nagromadzony ładunek akumulatora. Uszkodzony alternator nie ładuje (lub nie ładuje wystarczająco) akumulatora, który nie jest wystarczająco naładowany, aby uruchomić rozrusznik. Stara bateria źle trzyma ładunek i szybko się rozładowuje, zwłaszcza w chłodne dni. Zwykle problem jest jeden.
Akumulator można rozładować „do zera” i wtedy rozrusznik nie włącza się, a tablica przyrządów nie włącza się. Jeśli nadal jest napięcie, samochód ostrzeże Cię o rozładowanym akumulatorze za pomocą piktogramu na desce rozdzielczej. Samochód można odpalić po „odpaleniu” od innego, ale poczujesz, że generator ładuje akumulator do połowy mocy i po zaparkowaniu znowu nie ma „prądu” w aucie.
Jeśli generator się zepsuje, jedynym sposobem jest serwis. Swoją drogą, sprawdź pasek alternatora, jeśli wiesz, gdzie się znajduje. Być może problem jest z nim. Jeśli widzisz, że został odcięty, zamów lawetę. W nowoczesnych silnikach układ chłodzenia działa na tym pasku i silnik może się przegrzać, jeśli jeździsz samodzielnie. Możesz samodzielnie wymienić starą baterię, po uprzednim sprawdzeniu niezawodności styków na zaciskach i linii przewodów od generatora do akumulatora.
Świeca. Silnik może się nie uruchomić z powodu osadów na świecach zapłonowych, przez co nie działają one prawidłowo lub w ogóle nie dają iskry. Zwykle dzieje się tak z winy złej jakości paliwa. Inne opcje: zużycie elektrody lub złącza wtykowego.
Układ zasilania paliwem. Pompa paliwa może być uszkodzona - przepalona lub problemy z okablowaniem. Samo to urządzenie rzadko się psuje. Częściej dzieje się tak ze względu na nawyk jazdy „w parach”, napełniając zbiornik do minimum. Pompy paliwowe są chłodzone, „kąpią się” w paliwie, a jeśli jest go mało, przegrzewają się i pracują na zużycie.
W zależności od modelu, silnika i dostępności części zamiennych, wymiana całego sprzęgła może sporo kosztować. W popularnych jednostkach napędowych kompletne sprzęgło kosztuje około 600-800 złotych. W nowszych dieslach trzeba doliczyć do ceny wymianę dwumasowego koła zamachowego wycenianego na 1000-2500 zł. Kompleksowa usługa zamknie się w kwocie 2500-5000 złotych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Carens ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.